A világsajtóban a tegnapi tüntetés, a köz- és a fideszes média viszont nem vesz tudomást róla

,,Egyenes út a diktatúra felè” – szàzezrek tüntettek az Orbàn-kormàny ellen
2018-04-15
A nap idézete
2018-04-16

[ad 2] [ad 14]

Tegnap több tízezren vettek részt a Budepesten tartott, “Mi vagyunk a többség! – Tüntetés a demokráciáért” nevet viselő tüntetésen, amelyen a felszólalók az Országház előtt a demokraták összefogását és egységet sürgettek a szabadságért, a demokráciáért, a jogállamért, a szabad sajtóért, valamint az ellenzéki pártok közös fellépésért a kormány leváltása érdekében. A világsajtó elég terjedelmesen számolt be az eseményről, és az MTI is lehozott egy tudósítást, majd Rogán Antal reagálását is hozta az állami hírügynökség. A világsajtó reakciójáról azonban az MTI már nem látta érdemesnek beszámolni.

A tüntetés nagy visszhangot keltett szerte a világon (voltak külföldi városok, ahol szintén tartottak megmozdulásokat, így Berlinben, Londonban vagy Dublinban is demonstrációkat tartottak az ott élő magyarok), így a BBC is beszámolt róla, hogy Orbán Viktor migránsellenes szólamokkal nyert kétharmadot a választásokon, ez ellen és a nem fair választási rendszer ellen tüntettek a népek.

Megemlítik, hogy a Mi vagyunk a többség nevű Facebook-csoport szervezte az egészet, a tömeg pedig békés maradt, magyar és uniós zászlókat lobogtatott.Megemlítik külön azt is, hogy a tüntetők jelentős része fiatal volt, illetve hogy több párt politikusai is részt vettek a tüntetésen.

A New York Times is beszámolt, ahogy a The Washington Post is.  A NYT szerint a tüntetés nem fog változtatni Orbán Viktor politikáján, ami elveti a nyugati liberális értékeket. Az amerikai lap megemlíti Orbán március 15-i bosszúálló beszédét, majd a Figyelő listáját, amin még a CEU oktatói is helyet kaptak.

A Stop Soros törvénytervezet sem marad ki, ami a migránsokat segítő szervezeteket büntetné. Ahogy az sem, hogy egy minapi uniós jelentés keményen beszólt a jogállamot erodáló Orbánéknak, bár a lengyel-magyar barátság miatt az unió nem fog tudni lépni Magyarország ellen. Az alapvetően pesszimista cikk végén az NYT megemlíti, hogy Orbán hatalmára csak egyetlen veszély leselkedik: a saját népe, aminek több mint a fele nem a Fideszre szavazott – emelte ki a 24.hu.

A Post már csütörtökön egyik blogjában a demokrácia haldoklásáról írt Magyarország kapcsán. Az írás azzal zárul, hogy a szerző megemlíti, hogy milyen vicces, hogy amikor egy politikai erő kampányszlogenjeiben a saját országát helyezi első helyre, rendszerint azzal jár, hogy a demokrácia számít számukra utolsónak. A szombati tüntetésről az AP tudosítását vették át.

A Yahoo is kiemelte, hogy több tízezren voltak a demonstráción, amelyet fiatal egyetemisták szerveztek, a szavazatok újraszámolását , új választásokat, ellenzéki egységet  követeltek.

A Die Welt is beszámolt a szombati eseményről, azzal, hogy tízezrek tüntettek Orbán Viktor politikája ellen.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung videóriportban tudósított az eseményről, Stop Viktátor, felcímmel.

Kína állami hírügynöksége, a Xinhua Masszív demonstráció Orbán ellen Budapesten címmel számol be a történtekről. Ők is százezres számról írnak és megismétlik Gulyás Balázs szónok mondatát, hogy jövő szombaton is lesz tüntetés. Szóba kerülnek a választásokat ért kritikák, kiemelten az EBESZ-é is, hogy szabad, de igazságtalan volt a szavazás.

Kiemelik a tegnapi tüntetés talán legszürreálisabb vonulatát is: hogy együtt tüntetett jobbikos szélsőséges, fiatal, liberális momentumos és idős szocialista, Orbán összehozta az ősellenségeket. Megemlítik, hogy több kisebb szolidaritási tüntetést is tartottak vidéki magyar és európai városokban. A cikk szerint a tüntetés jól jelzi a nagyon mély megosztottságot a magyar társadalomban. Balázs Péter volt külügyminiszter is megszólal: szerinte feszültséggel teli időszak következik.

A francia Le Monde százezer masírozó tüntetőről írt, ami az egyik legfontosabb esemény volt az utóbbi évek Magyarországán, megmutatta a nemzet azon felét, amelyik nem Orbánra szavazott. Itt is megemlítődött, hogy újraszámolást akarnak a tüntetők a győztes párthoz húzó választási rendszerben.

Szó van a cikkben arról is, hogy egy kormányközeli hetilap (a Figyelő) listát készített a zsidó-magyar származású amerikai üzletember, Soros György embereiről. Nem hagyják ki az Orbánnal szembekerült oligarcha megszüntetett lapját, a Magyar Nemzetet sem.

A teljesség igénye nélkül készült összeállításunkban szereplő visszhangról egy szót sem írt a 80 milliárdos közpénzből fenntartott állami hírügynökség. Írtak viszont a zavargásokba torkolló francia tüntetésekről, a mai Vivicittá-futásról, valamint arról, hogy Kínában a vártnál kevésbé nőtt az új hitelek kihelyezése márciusban.

(mfor.hu, fotó: Bezerédi Tamás / Alfahír)

[ad 1]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel heti hírlevelünkre!

Sikeresen feliratkozott!

Egy ismeretlen hiba lépett fel. Kérjük próbálja újra!

A www.mcsipos.hu felhasználhatja a megadott információkat, hogy kapcsolatba lépjen Önnel és marketing célra használja fel azokat.