Becsült olvasási idő: 1 perc

Valótlanul állította az Origo, hogy eltűnt a Te Szülésed Kft. bevételeinek a fele a cég adóbevallásából, ezt mondta ki a Fővárosi Törvényszék a kedden született elsőfokú döntésében – írja a 24.hu.

A propagandalap először februárban írt cikket a hódmezővásárhelyi polgármester, Márki-Zay Péter és felesége otthonszüléseket lebonyolító cégéről, ebben azt állította, hogy a bábacég eltüntette az adóhatóság elől a bevételei felét.

Az Origo a későbbiekben többször is közölte a Te Szülésed Kft. honlapján található adatok alapján összehozott kalkulációkat, de Márki-Zay Pétert és feleségét nem kérdezte meg az általuk vezetett cég bevételeiről.

A mostani elsőfokú ítélethez hasonló döntés született áprilisban a TV2 Tények című műsorában leadott riporttal kapcsolatban is. A bíróság akkor is úgy látta, az Origótól átvett információk alapján elkészített riportban valótlanul híresztelték, hogy a bábacég árbevételnek fele nem szerepelt az adóbevallásokban.

A TV2-t azonban nem zavarta, hogy helyreigazításra kötelezték: az elmarasztaló ítélet megszületése után is leadták ugyanazokat az állításokat.

A Tények bemondója és az újabb riport négy nappal a bírósági döntés után megismételte a korábbi állításokat, arról viszont nem tettek említést, hogy a bíróság előtt nem tudtak az ügyben bizonyítékkal előállni.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Szóljon hozzá

shares