Becsült olvasási idő: 3 perc

A Makói Csípős ellen mindent megtesz az állampárt, hogy ellehetetlenítse működésünket. Közben uniós forrás vándorolt az algyői Fidesz-elnök cégéhez, aki a Fidesz-barát Makó Híradót és Promenádot működteti. Makói adóforintokból narancssárga újságokat olvashatunk kéthetente és a makói tévében főzőműsort nézhetünk a polgármesterrel. Az Árkádia Rádió 10 év után elhallgatott, azóta a Rádió 7 szól a helyén. Vasárnap arról is szavazunk, hogy ez így rendben van-e.

A Délmagyarország felvásárlásával az utolsó Fidesztől független médiát is megszerezte az állampárt térségünkben, kivéve persze a Csípőst. Ezért megpróbálnak mindent megtenni, hogy ellehetetlenítsék működésünket. Oldalunk eredetileg Makói Csípősként indult 2015 őszén, ám az önkormányzat kicsinyessége miatt el kellett hagynunk a ,,Makói” előtagot, ugyanis egy helyi rendelet szankcionálhatóvá tette a ,,Makó”, vagy a város nevére utaló elnevezés jogtalan használatát. Mi pedig hiába kértünk engedélyt, nem kaptuk meg.

Az már szóra sem érdemes, hogy

másfél hónapnyi működésünk után utasításba kapták a fideszes képviselők, önkormányzati cég- és intézményvezetők, hogy nem adhatnak interjút nekünk.

Miközben oldalunkat próbálják ellehetetleníteni, – azaz az Önök tájékoztatását gátolni, – addig Farkas Éva, fideszes polgármesterként az algyői Fidesz-elnök cégét bízta meg egy 500 milliós pályázat kommunikációjával. Azaz uniós pénz vándorolt a Fidesz-közeli Makó Híradót és Promenádot kiadó céghez, közbeszerzés nélkül, meghívásos alapon. A két oldalban közös, hogy rendszeresen támadják a hódmezővásárhelyi polgármestert és magát az ellenzéket is, miközben a kormányt és a helyi fideszes képviselőket pozitív színben tüntetik fel.

Becslések szerint a fideszes városvezetés évente legalább 100 millió forintot költ el propagandára. Ebben benne van a kéthente megjelenő Makó Hírek c. önkormányzati lap, amiben szerinte kizárólag a fideszes képviselők szerepelnek, valamint Farkas Éva átlagban minden oldalon egyszer. A Makói Városi TV idén 43 millió forintot kapott a várostól. A polgármester pont a kampány kezdetekor, augusztusban indított főzőműsort, de az ellenzéknek nem volt ilyen egyszerű bejutnia a makói ,,közmédiába.” Emlékezetes: a lokálpatrióta összefogás jelöltjeinek választási kisfilmjeiet előbb nem akarták leadni nevetséges indokokra hivatkozva, végül mégis adásba került.

2014-ben tíz év után némult el az Árkádia Rádió. Azóta a megszokott 96.8 Mhz-en a hódmezővásárhelyi Rádió 7 sugároz. Ennek tulajdonosa a Fidesz-közeli Bada János, Csepreghy Nándor, és Rákay Philip. Ellensúlyozásként online hallgatható a független makói Rádió Ice, és a hódmezővásárhelyi Rádió Color, akikkel indulásuk után készítettünk interjút.

Vajon ha Pulitzer élne, mit szólna a mai makói médiaviszonyokhoz?

Pulitzer József Makón született, majd munkásságának köszönhetően róla nevezték el az amerikai újságírás legrangosabb díját. Újságírói modellje továbbfejlődve az amerikai demokrácia és média fejlődése számára ösztönzőnek bizonyult: jelentős korrupciós ügyek, politikai botrányok és gazdasági visszaélések tényeit tárta fel az amerikaiak tömegei előtt és ez új törvények elfogadásához vezetett.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Szóljon hozzá

shares