Becsült olvasási idő: < 1 perc

Az Átlátszó összegyűjtötte a költségeiben leginkább emelkedő építkezéseket. Végül 42 beruházásnál álltak meg, amelyek összesen nettó 570 milliárd forinttal drágultak az előzetesen becsült árhoz képest – a listán szerepel a hódmezővásárhelyi tram-train is. A folyamatosan dráguló állami építkezések legnagyobb nyertesei között néhány kormányközeli cégcsoport is található.

Az oknyomozó portál azt írja: ha a 71 milliárd forintos teljes költséget nézzük, akkor bő 1 milliárd forint, ha csupán a pályaépítésre fordítható tervezett összeget vesszük alapul, akkor “csak” 900 millió forint körül alakulhat a drágulás a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train esetében. A kivitelező a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft., de Mészáros Lőrinc vejének cége, a Homlok Építő Zrt. is dolgozik a projekten.

December 12-én 16 órától közmeghallgatás lesz a hódmezővásárhelyi Polgármesteri Hivatal dísztermében. A témák között szerepel a tram-train beruházás is.

Ma a Vásárhely24-en jelent meg egy fizetett cikk, melyben Mucsi László, a tram-train projekttanácsadója, – aki ősszel még a Fidesz-Szeretem Vásárhelyt képviselőjelöltje volt, – elmondta: november végén, legkésőbb december elején mindkét irányban járhatóak lesznek a villamosvasút vágányvonala mentén korábban ideiglenesen részben lezárt utak. Hozzátette, rövidesen majdnem minden utca és a csomópont teljes értékűen használható lesz újra Vásárhelyen.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Szóljon hozzá

shares