Hirdetés
Becsült olvasási idő: 2 perc

A kormánypárti sajtóbirodalmat egyesítő Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) alá 476 médium került, a teljes megyei lappiac mellett például a HírTV, az Origo, a Magyar Nemzet, a Bors, a Nemzeti Sport, a Figyelő és a Ripost. Szakavatatlanoknak is világos, hogy többszáz médium egy irányítás alá vonása milyen piactorzító hatásokkal bír, ezért az összefonódás jogszerűségének tisztázására a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított.

Ezt a kormány 2018. december 5-én azzal a rendelettel kerülte ki, amelyben nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítették az üzletet, így lehetetlenné téve a versenyjogi vizsgálatot, a GVH saját hatáskör hiánya miatt lezárta az eljárást.

A Szabad Pécs pert indított az ügyben, szerintük jelentős hátrányba kerültek a helyi hirdetési piacon a KESMA-val szemben, ezért azt kérték, hogy a bíróság semmisítse meg a GVH döntését és kötelezzék a versenyhivatali eljárás lefolytatására a szervezetet. A lapot a TASZ képviselte.

Dominancia

A Mérték Médiaelemző Műhely számítása szerint a KESMA kezében van a hír- és közéleti piac árbevételének 40 százaléka, a TASZ szerint az ilyen szintű koncentráció a szabad verseny mellett a szabad tájékoztatást és információszerzést is korlátozza. A GVH hatósági bizonyítványában viszont az áll, hogy a KESMA nem veszélyezteti a szabad piaci versenyt.

A bíróság most kimondta, érdemi vizsgálat hiányában ezt jogsértő módon tette a GVH. A döntés szerint a versenyhivatal csak a saját hatáskörének hiányát állapította meg, a nemzetstratégiai rendeletet nem említették, ehelyett egy olyan jogszabályra hivatkoztak, amelyet erre az ügyre nem lehet alkalmazni. A törvényszék szerint, ha a GVH azzal érvel, hogy nincs hatásköre, akkor hatósági bizonyítvány kiadására sem jogosult.

A döntés ellen nem lehet fellebbezni, a GVH felülvizsgálati kérelemmel fordulhat a Kúriához vagy eleget tehet a törvényszék döntésének.

A Kormányzati Tájékoztatási Központ szerint minden rendben

“A Közép-Európai Sajtó- és Médiaalapítvány ügyében hozott versenyhivatali határozatnál a  bíróság részéről a kormány döntésével kapcsolatban semmilyen kifogás nem merült fel. A bíróság azt állapította meg, hogy a GVH által kiállított hatósági bizonyítvány volt  formailag hibás.  A GVH a Fővárosi Törvényszék döntése nyomán orvosolta a formai hibát, és új határozatot hozott. A bírósági döntésnek megfelelő új határozatot a GVH már kiadta, így az ügy jogilag rendezett.”

(alfahir.hu)

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Hirdetés

Szóljon hozzá

shares