Hirdetés
Becsült olvasási idő: < 1 perc

A pénteki Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére.

Az összeg így jelenik meg a táblázatban, így egyelőre nem derül ki, a két említett vonal közül melyik mennyi pénzt kaphat.

A szeged.hu felhívja rá a figyelmet: Szeged egyelőre csak bízhat abban, hogy nem csupán az újszegedi vasútállomás és a Makó közötti vasút fejlesztését tervezik meg, hanem a Tisza túloldalán lévő nagyállomás és Makó közé tervezik a vasutat, mert akármilyen harmadik híd csak így jöhet számításba Szegeden.

A makói vasúti közlekedésről két hónapja írtunk. Felidéztük: kicsivel több mint 10 éve szűnt meg a személyszállítás a Makó-Hódmezővásárhely vasútvonalon. 2020. június 6-ig kettő járat indult Makóról Újszegedre és Mezőhegyesre, most a járványra hivatkozva egy vonatpár maradt. A járatritkítások közepette a kormány néha bedobja a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden, amihez kapcsolódóan elővárosi vasútvonalat terveztek Makó és a megyeszékhely között.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Hirdetés

Szóljon hozzá

shares