Hirdetés
Becsült olvasási idő: 2 perc

A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség publikálta a harmadik negyedév számait, melyet a Magyar Hang összesített. Ebből kiderül, hogy tulajdonképpen minden auditált kiadvány példányszáma csökkent: a legtöbbet a Nők Lapja (nagyjából 18 ezret), de jelentőset estek a kormánypárti kézbe került lapok is.

A HVG nagyjából kétezer, a 168 óra közel ezerötszáz, a Magyar Demokrata nyolcszáz példánnyal esett. A Nemzeti Sport négyezer, a Népszava két és félezer értékesített példánnyal csökkent kilenc hónap alatt. A friss számok alapján így az egyetlen sportnapilapból átlagosan naponta már csak 23 ezer példány fogy, a Népszavából pedig 17 ezer. A Magyar Nemzet néven megjelenő kormánypárti napilapot nem auditálják, így annak eladásairól nem tudni pontosat – piaci információk szerint jelenleg 10 ezer körüli példányszámban fogyhat.

A Magyar Hang idén ugyan valamivel (egész pontosan 797) példánnyal kevesebb újságot nyomtatott a tavalyi mennyiségnél, de 9,23 százalékkal többet adtak el 2019-hez képest. Ezzel a Magyar Hang átlagos példányszáma 2020 második felében meghaladta a 12 ezret. 

A Fidesz totális ellenőrzése alatt, a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) kezében működő megyei napilapok olvasottságának zuhanása nem lassul, összesítésben ők március óta, tehát alig fél év alatt több mint 18 ezer előfizetőt-vásárlót veszítettek el.

Az auditált KESMA-lapok 2018 áprilisa óta elveszítették táboruk több mint negyedét, vagyis 94 és fél ezer olvasót! Igaz, még így is elég sok embert érnek el: szeptember végén naponta 274 822 fizető olvasóhoz jutottak el. 

Összesítés: Magyar Hang

A Délmagyarország 2017-ben került először kormányközelbe, mikor az azt kiadó Lapcom Zrt. a néhai Andy Vajna filmbiztos tulajdona lett, amit követően az addigi főszerkesztő, Kóti Zoltán közös megegyezéssel távozott, és Bonifert Gábor került az újság élére. Később pedig a napilapot kiadó Lapcom Zrt. is csatlakozott a 2018 novemberében megalakuló kormányközeli Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA).

Az Átlátszó tavaly augusztusi összesítése szerint 2015-től kezdődően, négy év alatt 10 ezer előfizetőt vesztett a Csongrád-Csanád megyei napilap.

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Hirdetés

Szóljon hozzá

shares