Hirdetés
Becsült olvasási idő: 2 perc

A kormányfüggetlen sajtótermékek pedig hetet.

A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint összesen 57 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek. A rekorder az Origo 20 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 15 elbukott perrel – tudta meg az Átlátszó miután közadatigénylésben kikérték, a Ripost, a Lokál, a Magyar Nemzet, a Pesti Srácok, a közmédia, az Origo, a 888, a TV2 és a HírTV ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

A mérleg nem túl jó a kormánygépezetet tekintve: 2017-ben 53 helyreigazítási pert vesztett a kormány lakájmédiája, 2018-ban 109-et, 2019-ben 74-et, míg 2020-ban összesen 57-et.

A kormányközeli sajtó helyreigazítási perei 2020 – Átlátszó

A lap összehasonlításképpen kikérte a kormányfüggetlen sajtótermékekre vonatkozó helyreigazítási adatokat is, a számok pedig magukért beszélnek: a bíróságtól kapott adatok szerint a 444, az RTL Klub, az Index, a 24.hu, a HVG, és az Átlátszó összesen 7 helyreigazítási pert vesztett el.

A kormányfüggetlen szerkesztőségek helyreigazítási perei 2020 – Átlátszó

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Hirdetés

Szóljon hozzá

shares