Hirdetés
Becsült olvasási idő: 3 perc

Szijjártó Péter 2020 szeptemberében megpróbálta megmagyarázni, miért repked helikopterrel, akkor is, ha nem muszáj, de nem sikerült. Igaz, azt se magyarázta meg, hogy hogyan került a NER egyik kedvenc oligarchájának jachtjára.

Az Országos Rendőr-Főkapitányság (ORFK) csak pereskedés után adta ki Demeter Márta országgyűlési képviselőnek a vonatkozó repülési adatokat, igaz, csak az úticélt megjelölve. Eszerint Szijjártó Péter 2020. április 24. és szeptember 23. között 7 alkalommal vette igénybe az ORFK helikoptereit.

Tavaly Hadházy Ákos hívta fel rá a figyelmet, hogy a Tolna megyei Tolna alig több, mint 140 kilométerre van Budapesttől, és szinte végig autópályán lehet haladni, Szijjártó Péter külügyminiszternek mégis helikopterrel kellett megtennie ezt az utat július 14-én. A rendőrségi helikopterrel először Őcsénybe repült, ahol átszállt az előre odaküldött szolgálati Mercedesébe, azzal hajtott a 15 kilométerre lévő Tolnára „egy kormányzati támogatással dicsekedni”, majd Szekszárdot útba ejtve Őcsényből repült vissza is. 

Hadházy Ákos rákérdezett a külügyminiszternél, miért volt szükség helikopter használatára, ha egyébként a helyszínre küldték Szijjártó szolgálati Mercedesét is. 

Akkor Magyar Levente, a minisztérium államtitkára válaszolt, ezt:

,,a külügyminiszter csak abban az esetben utazik helikopterrel, ha az közfeladatok ellátásához elengedhetetlen. Tekintettel arra, hogy a külügyminiszter programja aznap nagyon zsúfolt volt, a közép-európai térség négy külügyminiszterével folytatott budapesti tárgylások után rendőrségi helikopterrel utazott Tolnára, ahol a Fastron Hungária Kft. versenyképesség-növelő pályázati támogatási szerződését adta át.”

Ezt a gyenge magyarázkodást talán a miniszter is kevésnek érezte, és rátolt még egy lapáttal. A Facebookon reagált arra, hogy a gonosz ellenzéki sajtó megint piszkálja. Szerinte ugyanis máshogy nem tudta volna elvégezni a munkáját.

Nézzük a pénteki munkanapot. Melyik munkát nem kellett volna elvégeznem?

1. Nem kellett volna Budapesten tárgyalnom a Shell vezetőivel, és nem kellett volna bejelenteni hazánk első, nyugati vállalattal kötött, hosszútávú gázvásárlási megállapodását?

2. Nem kellett volna Nagykerekiben találkozni Románia külügyminiszterével és szállítási miniszterével, és nem kellett volna átadni a második autópálya-összeköttetést a magyar-román határon?

3. Nem kellett volna elmennem Nagyváradra találkozni a romániai önkormányzati választáson induló RMDSZ-es jelöltekkel, és nem kellett volna egyeztetni velük az erdélyi, partiumi magyarság jövőbeni támogatásáról?

4. Nem kellett volna Berettyóújfaluban találkoznom a Mezei-Vill Kft. vezetőivel és nem kellett volna bejelenteni egy több mint 500 millió forintos beruházást, mellyel száz munkahelyet megvédenek?

Minimális földrajzi tudással belátható, hogy ehhez a naphoz kellett a helikopteres segítség is.

Újra kérdezem: ezek közül melyik munkát nem kellett volna elvégeznem?

– fogalmazott akkor Szijjártó. Ebből pedig minden kiderült, csak az nem, hogy miért kellett helikopterrel mennie Tolna megyébe július 14-én.

Mondjuk, a jachtos magyarázkodásából is kiderült minden, csak az nem, hogy miből fizette ki, vagy ha nem fizetett érte, akkor hogy volt pofája annak a milliárdosnak az ,,ajándékát elfogadni“, aki rendszerint közbeszerzéseken diadalmaskodik, azaz, az adófizetők pénzén gazdagodik.

(zsurpubi.hu)

Tetszenek a cikkeink? Szeretné, ha a jövőben is olvashatna ilyeneket?

A Csípős teljesen független hírportál a kormánytól. Célunk a Makó és térségi valóság bemutatása, küzdelem a korrupció és a közéleti arrogancia ellen. Nem áll mögöttünk milliárdos és nem vagyunk kitömve közpénzzel sem. Éppen ezért működésünkre az olvasók, az Önök segítségére van szükségünk.

A Patreonon könnyedén beállíthatja, mekkora összeggel tudja támogatni munkánkat.

Havi két kávé ára, azaz 500 forint is nagy segítség!

TOVÁBB A RÉSZLETEKHEZ…

Hirdetés

Szóljon hozzá