Négymilliárd forinból növelik az árvízi biztonságot Csongrádtól Szegedig

Partbiztosításokkal és kanyarulatrendezéssel fokozzák az árvízvédelmi biztonságot az Alsó-Tisza-vidékén. A Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében 4 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével valósulhat meg az a projekt, amelynek célja az alsó-tiszai árvízi biztonság növelése, a kockázatok csökkentése az ott élő emberek és javaik, a mezőgazdasági területek és egyéb védendő értékek érdekében.

A folyómeder folyamatos változása miatt az Alsó-Tiszán néhol már veszélyesen megközelítette egy- egy kanyarulat az árvízvédelmi töltéseket, ezért ezeken a helyeken szükségessé vált a partvédő művek rekonstrukciója. A Maroson lévő ferencszállási kanyarulat partbiztosítása sem nyújt kellő garanciát, ezért a beavatkozás ezen a helyen is elengedhetetlen, az itt lévő árvízvédelmi töltés védelmi képességének megőrzéséhez.

Ezen árvízi kockázatot jelentősen növelő problémák megszüntetése érdekében valósul meg az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság együttműködésében a „VTT Hullámtér rendezése az Alsó-Tiszán” című fejlesztés. A beruházás eredményeként jelentősen javulni fog a térség árvízi biztonsága, amely pozitív hatással lesz többek között a régió lakosságára, illetve az ottani agrárterületek megóvására is.

A Széchenyi 2020 program keretében megvalósuló projekt a Tisza folyó levelényi, lúdvári és algyői partbiztosításainak helyreállításával, valamint a Maros folyó ferencszállási kanyarulatának rendezésével csökkenti az árvízi fenyegetettséget. A ferencszállási munkák során 619 folyóméter hosszon új nyomvonalra kerül az árvízvédelmi töltés, megerősítik a partvédő művet, illetve a folyó jobb partján a meder-él korrekciója is megtörténik.

A beruházás nyolc dél-alföldi település közigazgatási területére terjed ki, köztük Makó, Szeged, Hódmezővásárhely és Szentes városok is érintettek. A munkák befejezése 2021 tavaszára várható.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink