43 ország diplomatájával tartott diplomáciai találkozót a Jobbik

43 ország részvételével tartott diplomáciai reggelit pénteken a Jobbik – erről először Gyöngyösi Márton, az ellenzéki párt európai parlamenti képviselője számolt be. Az Alfahír megkeresésére a Jobbik elnökhelyettese megerősítette: többnyire a háttérben, de évek óta fejlesztik diplomáciai kapcsolataikat, az idei év első találkozóján pedig már 43 ország képviseltette magát, közülük legalább tíz nemzet nagyköveti szinten.

A találkozón Gyöngyösi Márton mellett Brenner Koloman, az Országgyűlés alelnöke, az Európa Tanács (ET) parlamenti közgyűlésének tagja tartott beszédet, amit a küldöttek részéről kérdések is követtek.

Gyöngyösi Márton az Alfahírnek azt mondta, minden képviselet elfogadta meghívásukat, nem volt egyetlen olyan diplomáciai testület sem, amely elutasítóan viszonyult volna hozzájuk. Elárulta, legalább tíz ország nagyköveti szinten képviseltette magát, ami „nagyon megtisztelő” volt annak fényében, hogy a nagyobb követségek jellemzően külön alkalmaznak olyan diplomatákat, szakreferenseket, akik belpolitikai kérdésekkel foglalkoznak.

Az eseményen Brenner Koloman többek között beszámolt az ellenzéki előválasztás tapasztalatairól és az azt követő választási előkészületekről, valamint tájékoztatást adott a programalkotási folyamatokról is. Gyöngyösi Márton elsősorban külpolitikai kérdésekről beszélt, így leginkább az Európai Unió és Magyarország viszonyáról és az ukrán-orosz konfliktusról.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »