A Népszava számításai szerint 2011 és 2018 között összesen 665 milliárd forinttal húzta le az autósokat a Fidesz-kormány azzal, hogy
nem csökkentette az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmát az unió által engedélyezett legalsó szintre.
A legszebb, hogy mivel Matolcsy György közreműködésével sosem látott mélységekbe gyengítették a forintot, mára ez a mozgástér elillant.
A lap emlékezetet, hogy a Fidesz ellenzékből még rendszeresen és hangosan követelte az üzemanyagok adószintjének az unió által megengedett legalacsonyabb szintre való csökkentését (bizony, ebben az MSZP-SZDSZ-kormányok sem jártak élen – a szerk.), sőt a szociálliberális kabinetektől számon kérték, hogy miért nem harcolnak az EU-előírás csökkentéséért. Ugyanakkor a 2010 utáni kormányok
lényegében csak emelték az üzemanyagok jövedéki adóját.
átlag 391 forinton álló benzinen jelenleg 120, a mintegy 417 forintért mért gázolajon pedig 110,35 forint a literenkénti jövedéki adó. Az áfa ezen plusz 32, illetve 30 forint.
A Népszava kiemeli: az Orbán-kormányok 2010 óta bármikor csökkenthették volna az üzemanyagok jövedéki adóját, amit ráadásul több ellenzéki párt is követelt, ám erre mégsem került sor.
Ennek eredményeképpen a Fidesz
a benzinnél 20-30, a gázolajnál pedig 40-60 milliárd forintot húzott ki évente az autósok zsebéből.
A lap szerint az Orbán-kabinetek teljes éveiben
- a benzint használók 223,
- a dízelesek pedig 442 milliárd forinttal fizettek többet
az államnak annál, mint amennyit az unió még megengedett volna.