A kormány „csak” 25 milliárd forintot szánt az állami szervek és vállalatok kommunikációjára egy év alatt, de áldozatos munkával ezt sikerült egészen 65 milliárd forintig növelni – írja a G7.
Az összesítés szerint a pénz jelentős részét maga a kormány költötte el, például a Miniszterelnöki Kabinetiroda egyedül 35 milliárdot szánt propagandára.
A legtöbb pénz pedig a korábban kék hátterű, később Soros György arcképével díszített, mostanában pedig mémmé vált stockfotókat használó plakátokról ismert kampányokra ment el. Ilyenekre az új szerződés első évében 35,2 milliárd forintot szántak, azóta (idén júliusban) pedig leadott még egy 2 milliárdos megrendelést szaktárca.
Jobbik: „Új kormányzati sikerágazat a lopás mellett: a propaganda”
„Eredetileg 25 milliárd forintot szánt az Orbán-kormány a kommunikációra, ám ezt a horribilis összeget is sikerült túlkölteni a két és félszeresével. Vagyis a Fidesz-közeli gazdasági csoportoknak, reklámcégeknek és a sajtótermékeknek nevezett, piaci alapon életképtelen hazugsággyáraknak rekordszintű pénz ütötte a zsebét. A Jobbik álláspontja egyértelmű: a kormány éppen 65 milliárd forinttal költött többet propagandára, mint amennyit az megért volna.”
– áll a Jobbik csütörtöki közleményében.
Mint írják: Bármely más területen jobban hasznosult volna ez a temérdek pénz, nem beszélve a kórházak, iskolák fejlesztéséről, bővítéséről, vagy a magyar bérek fokozatos európai felzárkóztatásáról.
Az Orbán kormány már nemcsak a közpénzlopás, a túlárazott pályázatok vonatkozásában vezeti az európai toplistát, hanem a hazug, gyűlölködő és önfényező propagandára költésben is. Méltó módon egy korrupt féldiktatúrához – olvasható a Jakab Péter által jegyzett közleményben.