Az állami-kormányzati szervek 2023 utolsó három hónapjában 30 milliárd forintot költöttek el kommunikációra, ebből 21 milliárdot tesznek ki a kormányzati propagandakampányok költségei, 11 milliárd mehetett el a nemzeti konzultációra – írta kedden a Magyar Hang a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyik, összesen bruttó 30 milliárd forint értékű, a 2023 utolsó negyedévére vonatkozó szerződéscsomagja alapján.
A szerződéscsomaggal több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladatait bízták a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula médiacégeire; a keretszerződéseket sorozatban elnyerő New Land Media és Lounge Design Kft. többek között az adóhatóság, a rendőrség vagy éppen a Nemzeti Filmintézet részére vállalt el médiaügynökségi feladatokat.
A legnagyobb tételt – 21 milliárd forintot – azonban a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda megbízásai tették ki. Összesen négy részmegállapodás szól az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokról”, illetve „a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokról”. Ezek a kormányzati zsargonban a propagandakampányokat jelentik, ami ebben az időszakban a „nemzeti szuverenitás védelméről” szóló kormányzati konzultációt és az ezt megtoló kampányt takarhatta. A Magyar Hang szerint „feltételezhetjük”, hogy Balásy Gyula cégei az újabb konzultáció kampányára és kivitelezésére költhettek el mintegy 11 milliárd forintot.
A szerződés azt is megemlíti, hogy a két befutó pályázónak országos és megyei lapokban, mozikban és közterületi reklámfelületeken kell hirdetnie a kormányzati üzeneteket – de megbízásuk kiterjedt a kreatív munkákra, reklámgyártásra, grafikai tervezésre is.
A kommunikációs hivatal ráadásul az idei évre is szerződést kötött a két kormánykedvenc médiaügynökséggel, 2024 végéig bruttó tízmilliárdos megbízást adtak nekik a rogáni üzenetek közvetítésére.