A nap témája: Jövőre esküt kell tenniük a még pályán maradó tanároknak

Jövő év május 31-étől csak akkor tölthetnek be pedagógus munkakört a pedagógus szakképesítéssel vagy szakképzettséggel rendelkezők, ha felsőoktatási intézményben esküt tettek – vette észre a Népszava a Belügyminisztérium oldalára szerda éjjel felkerült új pedagógus-életpálya törvény végrehajtási rendeletének tervezetében. Hogy pontosan mire kell majd esküdniük, nem derült ki a dokumentumból.

Aggasztó az is, hogy

a tanárok bérezésére vonatkozó részletszabályok sincsenek kidolgozva.

Mint a lap írja, a státusztörvény vagy bosszútörvény néven ismertté vált „pedagógus életpálya törvény” (hivatalos rövidítése Púétv.) meglehetősen széles sávokban határozta meg a pedagógusoknak adható bérek mértékét. Példának okáért a Pedagógus I. fokozat esetén bruttó 410 ezer forinttól bruttó 1 millió 65 ezer forintig terjedhet a fizetés), a végrehajtási rendeletben azonban semmilyen szabály nincs arról, hogy a pontos bérek megállapításához szükséges szempontokat a munkáltatók hogyan alkalmazzák.

A rendelettervezetben egyelőre csak a gyakornokok bére került meghatározásra, egységesen bruttó 440 ezer forintban, ami kedvezmények nélkül 292 ezer forintot jelent nettóban.

Vagyis egy pályakezdő gyakornok fizetése jelen állás szerint bruttó 30 ezer forinttal lesz magasabb, mint egy Pedagógus I. fokozatba tartozó, több éve a pályán lévő tanár fizetésének alsó határa

– derült ki a cikkből.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője, Nagy Erzsébet a Népszavának azt mondta, a végrehajtási rendelet tervezete ahelyett, hogy megválaszolná a korábbi kérdéseket, újabbakat vet fel. Az érdekvédő úgy véli,

az életpályatörvénynek nevezett státusztörvény valójában semmilyen tanári életpályát nem vázol fel.

A Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke, Gosztonyi Gábor szerint pedig a törvény egyik legfőbb célja, hogy álmegoldásokkal, adminisztratív intézkedésekkel takarja el az egyre súlyosabb pedagógushiányt.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »