A nap témája: Megszűnik a rezsicsökkentés a víznél is

Hamarosan többet fizethetünk a vízért, ez derül ki a kormány terveiből – hangzott el az ATV Híradó riportjában. Egyes hírek szerint öt köbméteres fogyasztás felett piaci árat kellene fizetni a szolgáltatásért. A vízműveket tömörítő szakmai szervezet képviselője a híradónak úgy nyilatkozott: nem lehet fenntartani a 10 éve változatlan árakat, mivel az ország vízvezeték-hálózata nagyon rossz állapotban van.

Országosan átlagosan 100 liter vizet bepumpálunk a hálózatba, 75 jut el a fogyasztóhoz, 25 elszivárog a talajban, elfolyik csőtöréseknél vagy a csőkötéseknél” – mondta Kurdi Viktor, a Magyar Vízközmű Szövetség elnöke.

Azt, hogy a vízért mennyit fizetünk, a kormány állapítja meg. Az országban létező 4000-féle díjat 2013-ban befagyasztották. Kurdi Viktor szerint ha az egységesség felé teszünk lépéseket, akkor nem lesz elegendő azt megmondani, hogy havonta 5 vagy 7 köbméterig kedvezményes árú az ivóvíz-szolgáltatás, vagy sem. Bonyolultabb díjrendszerre van szükség, melynek kifejlesztése hónapokat vesz igénybe, ezért a szakértő szerint leghamarabb 2024. január 1-jétől várható kézzelfogható eredmény. Az elnök szerint a rezsicsökkentett ár nem fog jelentősen emelkedni.

A Víz Koalíció is támogatja a vízdíjemelést. Magyar Ágnes, a koalíció képviselője azonban a megszellőztetett öt köbméteres határt igazságtalanul alacsonynak gondolja.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »