A nap témája: Spórolás kezdődött itthon, a saját márkás termékeket keresik a boltokban

A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett – derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből.

Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék a szárnyaló infláció okozta pénzügyi nehézségeket

– hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A vevők döntő többsége figyel arra, hogy

  • ne pazaroljon élelmiszert (87 százalék),
  • energiát (85 százalék),
  • minden harmadik (36 százalék) válaszadó pedig gyakrabban vásárolna használt árucikkeket,
  • az emberek közel kétharmada (64 százalék) már nem érzi úgy, hogy lépést kellene tartania a divattrendekkel,
  • és még többen vannak azok (69 százalék), akik próbálnák megjavítani a tárgyaikat, ahelyett, hogy simán lecserélnék azokat.

Világszerte tízből nyolc fogyasztó aggódik a jelenlegi pénzügyi helyzete miatt, sőt az EY nemzetközi felmérésében résztvevők harmada attól tart, hogy a mindennapi betevőn kívül hamarosan már nem lesz pénze másra.

A megkérdezettek közel fele úgy csökkenti a költségeit, hogy a bevált, márkás termékek helyett olcsóbbat választ, kevesebbet költ kikapcsolódásra (42 százalék) és házhozszállításra (35 százalék).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink