A nap témája: Sulyok Tamás lett a Fidesz új, aláíró köztársasági elnöke

Hétfőn kezdődött a tavaszi ülésszak a Parlamentben. Bejött a papírforma, ahogy az várható volt, Sulyok Tamás lett az új köztársasági elnök a következő 5 évben.

Délután az Országgyűlés egyhangúlag elfogadta Novák Katalin lemondó nyilatkozatát a köztársasági elnöki megbízatására vonatkozóan. A következő elnök hivatalba lépéséig, átmenetileg Kövér László látja el az államfői teendőket, helyette pedig Lezsák Sándorra bízzák ideiglenesen a házelnök feladatköreit.

Kocsis Máté még csütörtökön jelentette be, hogy a Fidesz–KDNP parlamenti frakciói Orbán Viktor javaslatára az Alkotmánybíróság elnökét, Sulyok Tamást jelölik az államfői posztra. Ennek nyomán zajlott a titkos szavazás. A parlament kormánypárti többsége meg is szavazta, hogy mostantól Sulyok Tamás tölti be a köztársasági elnöki tisztséget öt évig.

A szavazólapot felvevő 147 képviselőből 146-an szavaztak, és a leadott 139 érvényes szavazatból 134 igen, 5 nem és tartózkodás nélkül szavazták meg az Ab elnökét államfőnek.

Az alkotmánybíró Sulyokkal szemben ellenjelöltet csupán a Mi Hazánk frakciója állított, Csath Magdolna személyében. A közgazdász jelölését azonban érvénytelennek nyilvánították a szükséges 40 képviselői aláírás híján. Időközben Kocsis jóvoltából az is kiderült, hogy Trócsányi Lászlót jelöli a Fidesz az Alkotmánybíróság megüresedő helyére.

(alfahir.hu)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »