Nettó 145 milliárd forintos költséggel megépült az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Tiszakürt közötti szakasza, amelyet a szerdai átadási ünnepséget követően helyeznek forgalomba. A most átadott 62 kilométer hosszúsági útszakasz révén 25 perccel rövidül meg Békéscsaba és Budapest között a gépjármű-közlekedés. 2002 óta nem készült el egyszerre ilyen hosszban gyorsforgalmi útszakasz Magyarországon, írta az MTI.
A 62 kilométeres szakasz kivitelezési munkálatait három részben végezték el a Duna Aszfalt, a Hódút, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Solt Út és az A-Híd konzorciumai. Az óránként 110 kilométeres sebességre kialakított útszakaszon 46 műtárgy épült, köztük 20 aluljáró, 13 felüljáró, 7 vadátjáró és 6 ökológiai átjáró, Kunszentmártonban pedig a Hármas-Körös felett egy 450 méter hosszúságú új híd is.
Az új úton négy külön szintű csomópont is épült Kunszentmártonnál, Szarvasnál, Kardosnál és Kondorosnál. Már épül a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz, illetve folytatódik a beruházás Tiszakürt után Kecskemét felé.
Az M44-es fejlesztésének további várható menetrendje:
- Kondoros-Békéscsaba 18 km átadása: 2021 tavasza.
- Lakitelek-Tiszakürt 10 km átadása: 2021 ősze.
- Lakitelek-Szentkirály 5 km: tart a közbeszerzési eljárás, jövőre kezdődhet a kivitelezés.
- Szentkirály-Kecskemét 34,5 km-es szakasz: megvannak a kiviteli tervek és az építési engedély is. A tervek szerint a jövő évben elindulhat a területszerzés.
(Kiemelt kép: NIF Zrt.)