Az ország megyei jogú városai közül elsőként Hódmezővásárhelyen lesz ingyenes a tömegközlekedés

Hódmezővásárhelyen 43 ezer ember él, a területe azonban hatalmas, ez alapján a második legnagyobb város Magyarországon Budapest mögött. A városban kilenc vonalon járnak buszok, a jövőben ezeken utazhatnak ingyen a hódmezővásárhelyiek.

A Volánbusz által üzemeltetett rendszer költsége évi 110 millió forint. Ennek viszont kevesebb mint tizede, tízmillió forint folyik be a jegyeladásokból. (A fennmaradó 100 millió forint eddig felerészben állami árkiegészítő támogatásból származott, felerészben pedig a hódmezővásárhelyi önkormányzattól.) Így a kieső 10 millió forintos bevétel kiesése nem tétel. Egy vonaljegy ára jelenleg 170 forintba (a sofőrtől vásárolva 210-be) kerül, egy havi bérlet pedig 4700 forintba.

Franciaországban már működik

A franciaországi Dunkerque-ben hasonló helyzet vezetett az ingyenes tömegközlekedés bevezetéséhez. Hódmezővásárhelyhez hasonlóan a városi buszok gyakran szinte teljesen üresek voltak, a jegyeladások pedig a rendszer üzemeltetésének mindössze tíz százalékát fedezték. A Dunkerque-i polgármester azonban ebben nem problémát, hanem lehetőséget látott: a város komolyabb bevételkiesés nélkül tehette ingyenessé a tömegközlekedést.

Negyven százalékkal nőtt a buszok száma, útvonalakat hosszabbítottak meg, expressz járatokat vezettek be és az egész rendszert ingyenessé tették, nemcsak a városi, hanem a környékbeli településekre járó vonalakat is. Ennek hatására egy év alatt duplájára nőtt a buszokat használók száma hétvégente, a helyiek fele pedig többször vagy sokkal többször használja a buszokat, mint korábban.

(g7.hu nyomán)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Féltucat gólt lőtt a Makó FC Szentesen

Hat találatig meg sem állt a Makó FC a megyei I. osztályú bajnokság soros fordulójában. A szentesi meccs krónikájához hozzátartozik, hogy a hazaiak kapusát már a 10. percben kiállították, vagy szinte végig emberhátrányban játszottak.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink