Bankkártyás fizetés: új korszak köszöntött be, de létezik kiskapu

Január elsejétől minden online kasszát használó magyarországi vállalkozásnak lehetővé kell tennie az elektronikus fizetés lehetőségét. Ez a szabály mintegy 40-60 ezer kereskedőt és szolgáltatót érint, akik eddig csak készpénzt fogadtak el. A kereskedők számára létezik egy alternatíva is a kártyás fizetésre, az azonnali átutalás lehetősége – írja a Portfolio.

Januártól akár egy 20 forintos tétel esetében is lehetővé kell tenni az elektronikus fizetési lehetőséget, melynek egyik formája a bankkártyás fizetés, és tilos azt hátrányosan megkülönböztetni a készpénzessel szemben.

A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) november végén kilátásba helyezte, hogy ha a járványhelyzet miatt boltbezárásokra kényszerülnek a kereskedők, kezdeményezni fogják a január 1-jei határidő módosítását.

A Pénzügyminisztérium államtitkára, Gion Gábor szerint azonban a kereskedőknek elegendő idejük volt a felkészülésre, továbbá egyszerűbb megoldásokkal is megfelelhetnek az előírásnak.

Elmondta: rendelkezésre áll az azonnali fizetés lehetősége is, amelynek technikai megvalósítása egy adott üzletben minimális tárgyi befektetést igényel.

A jogszabályalkotó tehát leszögezte, hogy ,,ha a kereskedők egyszerűen elfogadják a pénztárnál az azonnali átutalást, például ha regisztrálnak és kiírnak egy másodlagos azonosítót a pénztárhoz, amire lehet utalni, teljesítik a szabályozó elvárását”.

A Portfolio szerint ,,egy mobilbankból indított átutalás könnyen a készpénz alternatívája lehet. Ez egy, a kereskedő számára szinte ingyenes megoldás, a legfontosabb, hogy azt kell megoldaniuk, a tranzakció beérkezéséről valahogyan értesítést kapjanak, ennek lehetnek díjai”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »