Megírtuk: kényszerű átszállásokkal, rossz csatlakozásokkal keserítik meg a közlekedők életét a koronavírus-járványra hivatkozva június 6-tól szerte az országban, miután több mint harminc vasúti szárnyvonalon lényegében halálra ítélik a vasúti közlekedést. A Mezőhegyes-Makó-Újszeged vonalon egy vonatpár maradt, pedig 2012-ben még nyolc járt. Több település fideszes polgármestere tiltakozik a vasút SZDSZ-t idéző orbáni járatritkítása ellen, a makói városvezető nincs köztük.
Kisköre fideszes polgármestere Magyar Csilla Facebook oldalán arról ír, hogy 11 érintett település közös beadványban kéri az ideiglenes menetrend azonnali visszavonását. A 102-es vasútvonalra kihirdetett járatritkítás miatt a Kál-Kápolna és Kisújszállás vonalon drasztikus vasúti járatritkítás történt: a jelenleg közlekedő 6 vonatpár helyett mindössze napi 1 maradt.
Az aláírók között jócskán találunk fideszes polgármestereket is, Heves, Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kisújszállás kormánypárti polgármestere is ellenzi a MÁV új menetrendjét. Az ITM-nek, valamint MÁV- és a MÁV-Start vezérigazgatójának küldött levelükben azt írják, hogy
a járatritkításoknak a kijárási korlátozások idején talán még lett volna létjogosultsága, azonban most, azok feloldása után, a forgalom újbóli élénkülésének időszakában szakmailag teljesen megalapozatlan döntésnek tartjuk.
Ugyanakkor – emlékeztetnek – erre a vonalra „az elmúlt időszakban” több mint 2 milliárd forintot fordítottak:
- 2019 nyarán felújították a kiskörei állomást,
- átadták a megújult közös közúti-vasúti Tisza-hidat, melyet 950 millió forintból építettek át, ebből 650 milliót a MÁV Zrt. biztosított,
- 2020 elején 471 millió forintból megújult a kenderesi vasútállomás,
- jelenleg zajlik Kunhegyes állomás renoválása.
A polgármester felhívja a figyelmet, hogy a Tisza-tó, melyet a vonal érint,
kiemelt turisztikai terület,
ahol megnövekedett a biciklis turisták száma is, akik kerékpárjukat csak vonattal tudják szállítani.
Csach Gábor, Balassagyarmat szintén kormánypárti polgármestere ugyancsak a Facebookon tette közzé tiltakozó levelét.
A 24.hu pedig arra emlékeztet, az Őrség több polgármestere Grózinger Csaba, Felsőjánosfa fideszes polgármesterének kezdeményezésére ugyancsak levélben kérték a járatritkító rendelkezések visszavonását.
2009 decemberében szűnt meg a személyszállítás a Makó-Hódmezővásárhely vasútvonalon. Naponta 6-6 vonat járt, de szerelvényenként csak 4–5 utassal. Ugyanakkor ez a vonal egyébként egészen Szolnokig közlekedett. 2012 áprilisáig 8 vonatpár járt a Viharsarok felé, Békéscsabára, ezt követően ebből 2 pár maradt (Újszegedre 6:35, 14:35 és Mezőhegyesre 8:27, 16:27). Országszerte, most, a járványhelyzet ürügyén, az utasok háta mögött június 6-tól 34 vonalon megszüntették a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat közlekednek. Egyelőre ideiglenesen csak egy vonatpár jár a Mezőhegyes-Makó-Újszeged vonalon. Farkas Éva Erzsébet, Makó fideszes polgármestere nem tiltakozott a döntés ellen és online tájékoztatóiban sem hozta szóba.