Galamb József-tervezte Ford T-Modell került a Közlekedési Múzeumba

Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a Közlekedési Múzeumba. Ráadásul abból is egy különösen izgalmas darab. Egy megkímélt állapotú, a 2013-as Old Timer Show rendezvényen a szemlézett jármű kategóriában aranyérmet szerzett, üzemképes Ford T-modellel gazdagodott a megújuló múzeum.

A Ford T-Modell típusú személyautók gyártását 1908-ban kezdte meg Henry Ford cége, a Ford Motor Company. A T-modell a világ első népautója lett. Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle. Az autó középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást. Ez számít az első megfizethető autónak is, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek. A modell tervezői csapatában két jeles magyar konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is részt vett.

A Múzeum rendelkezik már egy ilyen gépkocsival, az azonban nem üzemképes állapotban maradt fenn. A most gyűjteménybe került Ford T-Modell 1926-os gyártású, 4 személyes, 2.999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű jármű. A múzeum szakemberei olyan járművel szerették volna gyarapítani a múzeum gyűjteményét, amit számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is. Ennek fényében különösen jó hír, hogy a több mint kilencven éves autó teljesen üzemképes állapotban van. Ráadásul a kocsi egészen kivételesen szép példány, a 2013-as Old Timer Show keretében a szemlézett járművek között aranyérmet is kapott.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink