Névtelenséget kérő olvasónk arról tájékoztatta a Makói Csípőst, hogy vasárnap egy érdekes telefonhívást kapott. A Társadalomkutató Kft. kereste meg egy Makóval kapcsolatos felméréssel kapcsolatban.
Olvasónk azt írta, az életkora és lakhelye mellett médiafogyasztási szokásaira (nyomtatott sajtó, hagyományos televízió, Instagram, Facebook, YouTube, TikTok) voltak kíváncsiak az első etapban a kérdezők. Ezek után a helyi médiumok látogatásának gyakoriságát mérték fel (Makói VTV, Promenád24, Makói Hírek újság és online, mako.hu, Makói Csípős, Rádió7, Délmagyar újság és online) hármas skálán.
Ezt követően arról érdeklődtek, szeret-e Makón élni, valamint különféle felvetett problémák mértékét kellett értékelnie, mint a helyi munkanélküliség, szórakozási lehetőségek hiánya, utak minősége, közbiztonság, szociális támogatások, munkaerőhiány.
Ezután 6 politikust soroltak fel (Orbán Viktor, Magyar Péter, Gyurcsány Ferenc, Czirbus Gábor, Farkas Éva Erzsébet, Mucsi Tamás), akiket egy ötös skálán kellett értékelni szimpátia alapján.
Végezetül meg kellett neveznie Makó polgármesterét, majd az elmúlt ciklus színvonalát értékelni a korábbiakhoz képest négyes skálán. Befejező kérdésként Makó – véleménye szerint, – legfontosabb problémáját kellett megadnia.
Olvasónk szerint nem nehéz kitalálni, ki rendelte meg a kutatást. Ezt persze pontosan nem tudjuk, de a cég korában többször is végzett adatfelvételi feladatokat a kormányzathoz köthető megbízókkal és egyértelműen a kormányhoz kötődő cégként azonosíthatjuk, amelynek a honlapja szinte teljesen csupasz.
Ez az e-mail landolt a virtuális postaládánkban vasárnap: