A lokálpatrióta összefogás polgármesterjelöltje Radics Gáborral, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnökével és Hajdú Rolanddal, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnökségi tagjával tárgyalt. A megbeszélés részleteiről kérdeztük.
Elmondása szerint megpróbálták a problémákat kinyitni. A Continental ContiTech makói gyárában elsősorban dízel autókhoz gyártanak csöveket. A német autóipar recesszióba szorult és legsúlyosabban a dízel autó gyártást érinti. Mucsi úgy tudja, komoly elbocsátások voltak Makón és még várhatóak is. Amikor leült a szakszervezetekkel azt latolgatták, hogy mit lehetne tenni.
A polgármesterjelölt úgy látja, ha a cég leépítésre kényszerül, az az egész cégcsoportot érinteni fogja. Az a polgármesterjelölt célja, ha bezárnak veszteséges gyárakat, mert nincs annyi munka, de valamennyi termékre mégis szükség van, akkor azok előállítását hozzák Makóra. Szerinte ezt a városvezetés vezetői szinten tudja ösztözni, akár ipariűzési adó kedvezménnyel. Hiszen ha el kell küldeni embereket, lecsökken a termelés, ezáltal az iparűzési adóbevétel ígyis, úgyis kevesebb lesz.
– Ha meg tudjuk tartani az embereket, mert jön munka a gyárba, akkor engedjünk el valammenyi adóbevételt és mindenki jól jár. Nagy Mihály urat személyesen ismerem, ha úgy alakul, akkor egy megbeszélést össze kell hozni, hogy megismerjük minden fél álláspontját – fogalmazott Mucsi Tamás.
A lokálpatrióta összefogás polgármesterjelöltje úgy véli, nagyon függünk a gyártól, ezért új befektőket is kellene hozni, legyen több kisebb cég. Ráadásul a bérszínvonal is emelkedne, ha több cég versengene a munkavállalókért.
A nemrégiben infrastruktúra fejlesztés címén 400 millió forintból épült út az ipari parkban. Mucsi Tamás szerint ez pénzkidobás volt, mert most is van egy rész, ahol ki van építve minden, de nem jött oda senki.