Az utóellenőrzés megállapította, hogy Makó Város Önkormányzata az intézkedési tervben meghatározott feladatok felét hajtotta végre határidőben. A nem végrehajtott intézkedések növelték a belső kontroll és a szervezeti integritás területén a kockázatokat, ezáltal továbbra sem volt biztosított a felelős vagyongazdálkodás – olvasható az Állami Számvevőszék 2019. február 21-én kelt jelentésében.
Az utóellenőrzés megállapította, hogy az intézkedési tervben meghatározott húsz feladatból nyolc feladatot határidőben, egy feladatot határidőn túl hajtottak végre, három feladat végrehajtására részben került sor, hét feladatot nem hajtottak végre. Egy feladat végrehajtása okafogyottá vált.
Nem intézkedtek a számvevőszéki jelentésben feltárt hiányosságok, szabálytalanságok miatti munkajogi felelősség tisztázása érdekében, gyengítve ezzel a szervezeti integritást. A vagyongazdálkodás szabályszerű működtetése érdekében meghatározott intézkedéseket a felelősök nem hajtották végre. Ezáltal
továbbra sem volt biztosított a felelős vagyongazdálkodás.
Ugyanakkor pozitívum, hogy a szabályozottság – a Szervezeti és Működési Szabályzat, a kockázatkezelési szabályzat, valamint a leltározási és selejtezési szabályzat – jogszabályi előírásoknak megfelelő kialakításával javult. A pénzügyi gazdálkodás szabályszerűsége érdekében vállalt feladatokat határidőben végrehajtották, ezáltal a pénzügyi elszámoltathatóság is javult.
Az ÁSZ a 2011. január 1. és 2014. december 31. közötti időszakot vizsgálta.
A polgármester 2016. október 27-én küldte meg az elfogadott intézkedési tervet, amikből tehát csak a felét hajtotta végre határidőre, 2018. július 4-ig.
Farkas Éva Erzsébet polgármester rendkívüli testületi ülést hívott össze kedd reggelre. Egy határozatban tájékoztatta az ÁSZ-t, külön hozzáfűzve az egyik megállapításához: a követelések esetén gondoskodnak a késedelmi kamatok érvényesítéséről és felhívják az ügyfelek figyelmét a kamat mértékére.