Pénzt ad a kormány a Makó-Szeged elővárosi vonal fejlesztésének előkészítésére

A pénteki Magyar Közlönyben jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére.

Az összeg így jelenik meg a táblázatban, így egyelőre nem derül ki, a két említett vonal közül melyik mennyi pénzt kaphat.

A szeged.hu felhívja rá a figyelmet: Szeged egyelőre csak bízhat abban, hogy nem csupán az újszegedi vasútállomás és a Makó közötti vasút fejlesztését tervezik meg, hanem a Tisza túloldalán lévő nagyállomás és Makó közé tervezik a vasutat, mert akármilyen harmadik híd csak így jöhet számításba Szegeden.

A makói vasúti közlekedésről két hónapja írtunk. Felidéztük: kicsivel több mint 10 éve szűnt meg a személyszállítás a Makó-Hódmezővásárhely vasútvonalon. 2020. június 6-ig kettő járat indult Makóról Újszegedre és Mezőhegyesre, most a járványra hivatkozva egy vonatpár maradt. A járatritkítások közepette a kormány néha bedobja a harmadik Tisza-híd megépítését Szegeden, amihez kapcsolódóan elővárosi vasútvonalat terveztek Makó és a megyeszékhely között.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Féltucat gólt lőtt a Makó FC Szentesen

Hat találatig meg sem állt a Makó FC a megyei I. osztályú bajnokság soros fordulójában. A szentesi meccs krónikájához hozzátartozik, hogy a hazaiak kapusát már a 10. percben kiállították, vagy szinte végig emberhátrányban játszottak.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Féltucat gólt lőtt a Makó FC Szentesen

Hat találatig meg sem állt a Makó FC a megyei I. osztályú bajnokság soros fordulójában. A szentesi meccs krónikájához hozzátartozik, hogy a hazaiak kapusát már a 10. percben kiállították, vagy szinte végig emberhátrányban játszottak.

Tovább olvasom »