Rövid videóban számolt be arról a dél-alföldi régió közlekedésének fejlesztéséért felelős kormánybiztosa, hogy ,,a jó idő beköszöntével gőzerővel épül a tram-train Vásárhelyen, amely a város utóbbi 150 évének legnagyobb beruházása.”
A projekt története
2007 – Előzetes megvalósíthatósági tanulmány készül a Szegedi Közlekedési Társaság megrendelésére
2012 – Részletes megvalósíthatósági tanulmány készül Hódmezővásárhely önkormányzata megrendelésére
2015 – Engedélyezési terv készül Hódmezővásárhely önkormányzata megrendelésére
2016 – Építési engedélyek megszerzése
2016 – Kiegészítő engedélyezési tervek és tendertervek készítése
2016 – Elkészül az előzetes járműspecifikáció, elindul a járműbeszerzési tender
2017 – Meghirdetésre és lebonyolításra kerülnek az építési tenderek (külön villamospálya és nagyvasúti tender)
2017 – Megkezdődnek az előzetes közműkiváltások
2018 – Meghirdetésre kerül az első járműtelep építési tender, azonban érvénytelenné minősítik
2018 – megkezdődnek a kivitelezési munkák, vágányzár Szeged-Hódmezővásárhely között
2020 július – 2021 július – járművek érkezése, próbaüzem
2021 szeptember – tervezett átadás