Rekordnegatív évet zárt a már KESMA-tag szegedma.hu, és veszteségbe fordult a hódmezővásárhelyi promenad.hu is. Egyedül a Délmagyarország ért el pozitív eredményt 2018-ban a Fidesz-közeli médiumok közül, annak ellenére, hogy kevesebb a lapbevétel – írja az Átlátszó.
Az oknyomozó portál felidézi: a Promenádot üzemeltető Csanád Média Kft. Pongrácz Tamás tulajdona, korábbi algyői Fidesz-frakcióvezetőé. A cég 2018-ban megduplázta bevételeit, 35-ről 70 millióra. De úgy néz ki, ez sem elég a nyereséges működéshez.
A kft. kétszeres bért fizetett a korábbi évhez képest, és a anyagjellegű ráfordítások is megszaladtak: 16-ról 45 millió forintra. Így a Csanád Média Kft. 6,4 millió forintos veszteséget termelt az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálathoz feltöltött dokumentum szerint.
Ennél sokkal rosszabb évet zárt a szegedma.hu-t kiadó Napfénymédia Kft. A cég tavaly év végén a kormánymédia, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány, vagyis KESMA tulajdonába került. 2018-ban fele akkora bevételt ért a vállalkozás, mint egy évvel korábban. 63 milliós bevétel mellé 187 milliós kiadás társult, így a cég 122 millió mínusszal zárta az évet.
A 109 éves Délmagyarország 2017-ben került Andy Vajna tulajdonába. A kormánypárti hangvétel nem nyerte el az olvasók tetszését, a lap eladásai meredeken esnek. Ugyanakkor a 835 milliós nyereségnek – melyből 373 milliót osztalékként ki is terveznek venni a tulajdonosok – egyik ára, hogy a kiegészítő mellékletben szereplő, előző évvel azonos számú, 408 munkavállaló mintegy 157 millió forinttal kevesebbe került. Ez kevesebb bért és így járulékot jelent. Még az sem rengeti meg a céget, hogy a lapeladásból 260 millióval kevesebb bevétel lett, miközben a hirdetés csak 30 millióval nőtt.
Az Átlátszó teljes cikkét itt lehet elolvasni.