A nap témája: Jelentősen alábbhagyott a babaváró hitel utáni érdeklődés

A Bank360 statisztikái szerint egyelőre úgy fest, megcsappant a fiatal családok érdeklődése a 10 millió forintos babahitel iránt. Míg júniusban szinte mindenki az akár vissza nem térítendő támogatássá is alakítható babaváró hitelre volt kíváncsi, addig mostanra elfogyott az érdeklődők és az igénylők lendülete.

A szakportál szerint lassítja a babaváró hitel elterjedését, hogy a termékkel kapcsolatos edukációs és ismeretterjesztő szerepet is viselő közvetítőket és a bankokat sem sikerült érdekeltté tenni a népszerűsítésben. Mindeközben sok igénylő nem felel meg a legtöbb banknál alkalmazott konzervatívabb hitelbírálati feltételeknek, amelyek között a leggyakrabban visszatérő akadály az elvárt jövedelem nagysága.

A banki gyakorlat alapján beigazolódni látszik a leggyakrabban emlegetett kritika, miszerint éppen azok a háztartások nem tudják felvenni a kölcsönt, akiknek a legnagyobb segítséget jelentené.

A babaváróval kalkulálók 5 százaléka minimálbér alatti jövedelmet tudna igazolni, amivel egy banknál sem rúghatnak labdába. 20 százalék 150 000 forint alatti jövedelemmel rendelkezik, nekik 6 pénzintézetnél van esélyük a sikeres hitelfelvételre. A bármely banknál elegendő nettó 250 000 forint feletti jövedelmet az igénylők fele tudja produkálni, ám még náluk is közbe szólhatnak a már meglévő hitelek. A passzív KHR-es ügyfelek igénylését pedig, hiába ad rá lehetőséget a jogszabály, nincs olyan bank, amely befogadná.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »