A nap témája: Alaposan átalakították a tanárképzést

Hat helyett öt évig tart a jövőben a felsőfokú tanárképzés, a hallgatóknak minden félévben lesz szakmai gyakorlatuk, a napokban megjelent rendeletmódosítás értelmében pedig 2022 szeptemberétől új szaktanári képzések is indulhatnak természettudományos területen – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a kormány kiemelt célja, hogy a felsőoktatás egységes és átjárható rendszerben képezzen a hivatásuk gyakorlására még alaposabban felkészült pedagógusokat, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériumának közös tanárképzési bizottsága javaslatokat dolgozott ki, amelyeket a kormány elfogadott.

A Magyar Közlönyben megjelent rendeletmódosítás értelmében a jelenleg 4+1 vagy 5+1 éves képzés a következő tanévtől egységesen 5 évig tart majd, arra épülhet az egyéves választható szaktanári mesterképzés. A jelenleg két féléves, összefüggő tanári gyakorlat eloszlása egyenletesebbé válik: egy féléves szakmai gyakorlatot a képzés végén kell megszervezni – írták, ismertetve: a hallgatóknak minden félévben lesz szakmai gyakorlatuk, így a kezdetektől folyamatosan fejleszthetik tanári kompetenciáikat.

Hozzátették: a közismereti tanárszakok esetén megmarad a kétszakos, osztatlan képzés.

A megújuló tanárképzés fontos újdonsága az integrált természettudományos tanárképzés, a természettudomány-környezettan tanárszak elindítása. A nyolc, országos képzőhely legkiválóbb szakembereinek összefogásával megvalósuló képzésen az ismeretek gyakorlatias, kísérletezésen alapuló átadására képes pedagógusok szerezhetnek diplomát. Az új tanári szak a tervek szerint Budapesten, Debrecenben, Egerben, Nyíregyházán, Pécsen, Szegeden, Szombathelyen és Veszprémben indul el 2022 szeptemberétől – tudatták.

Azt írták: Magyarország innovációs teljesítménye a tudományos-technológiai szakokon végzettek és a kutatók számának növelésével erősíthető. A mérnöki, informatikusi szakok egyre népszerűbbek, évről évre a legtöbb felvételizőt vonzó területek közé tartoznak. A természettudományos szakmai utánpótlás megteremtéséhez leginkább arra van szükség, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok már a középiskolákban felkészült, tehetséges, inspiráló pedagógusokkal találkozzanak – olvasható a közleményben.

(MTI)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Alternatívákat kell nyújtani a fiataloknak

Kevés a szórakozási lehetőség a fiataloknak – erre jutott a makói képviselő-testület még október végén. Akkor abban maradtak, hogy szerveznek egy kerekasztal-beszélgetést a témában. Ez megtörtént, a múlt heti testületi ülésen pedig szóba került.

Tovább »

A makói Penny-ből is ingyenesen kérhetünk házhoz szállítást

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül – írja közös közleményében a PENNY és a foodora. A foodora felületén a vásárlók a PENNY üzletekben elérhető valamennyi termékkategóriából válogathatnak.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink