Az év legrangosabb gazdasági rendezvényét és egyben legnívósabb vállalkozói társasági eseményét rendezte meg Szegeden a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara valamint az Enterprise Europe Network Szeged október 21-én a Szent Gellért Fórumban. A rendezvény ünnepi pillanataként a Top 100 Csongrád-Csanád megye gazdasága 2021 című kiadvánnyal köszöntötte a kamara a térség legjelentősebb vállalkozásait. Top 100-as díjakat is átadtak, nagyvállalati kategóriában a Pick Szeged Zrt., középkategóriában a Naturtex Kft., míg export kategóriában s makói Givaudan Hungary Kft. kapta az elismerést – tájékoztatott a kamara.
Az ipari termelés korábbi egészségtelen eloszlása az országban, változni látszik, tovább tolódik keletre és délre, de Csongrád-Csanád megye még az iparilag „alulfejlett” területek közé tartozik. A tudományos és innovációs parkok hálózatban, vagy a már elindult nemzeti laboratóriumok rendszerében viszont erős székhelynek számít Szeged. Az ELI lézeres kutatóközpont köré tervezett 85 hektáros Tudományos és Innovációs Park kialakítása folyamatban van – számolt be róla Palkovics László miniszter -, helyet kap benne egy inkubátorház, az Öthalmi Campus, Műszaki-Technológiai-Innovációs Központ, Védelmi Ipari Kutatóintézet, Járműipari Kompetenciaközpont valamint Konferencia- és Látogatóközpont.
Az ELI-ről Palkovics megjegyezte, hogy a világ első 10 legjobb fizikai kutatóhelyéről van szó. A közlekedési fejlesztések közül kiemelte a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train beruházást, amit kifejezetten innovatív közlekedési rendszernek tart. A jó példa ragadós, nemcsak Szabadka és Szeged között tervezik a folytatást, de már Debrecen és Nagyvárad között is gondolkodnak hasonlóban. És persze zöld utat kapott a szegedi Déli Tisza-híd is.
Nemesi Pál, a Dél-alföldi Regionális Gazdaságfejlesztési Zóna kormánybiztosa további részleteket árult el a térség fejlesztési stratégiájában megfogalmazott és elfogadott Csongrád-Csanád megyei fejlesztésekről. A 3. szegedi híddal kapcsolatban például elmondta, hogy a tervezéssel kapcsolatos közbeszerzési eljárás ajánlattételi határideje napokon belül lejár, utána egy hosszadalmasabb fejezet kezdődik, az engedélyezési tervdokumentációk elkészítése, majd a kivitelező kiválasztása, és maga az építkezés. A kormánybiztos szerint várhatóan 2026-ban hajthatunk át először a hídon. Ami vegyes híd lesz, első ütemben elkészül a 2×2 sávos közúti – gyalogos és kerékpáros átvezetéssel -, majd egy későbbi második ütemben a vasúti. Jó hír a Szeged –Vásárhely – Békéscsaba – Debrecen között közlekedőknek, hogy a 47-es út 2×2 sávos főúttá fejlesztése már tervezőasztalon van, egyes szakaszokon még zajlik a nyomvonal kijelölése.
A Top 100 megyei vállalkozás listájára öt makói cég került fel: Givaudan, Contitech, Duocor, Váll-Ker, Galla és Társa.
A Top 100 kiadvány ezen a linken tekinthető meg és itt éri el a megye top 100 vállalkozás listáját.