Leállhat a Volán a kötelező oltás miatt

Ezt a Vasutas Szakszervezet (VSZ) elnöke, és a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke nyilatkozta az ATV-nek.

Azonban, ha ezt szétbontom szellemi munkakörre és végrehajtó szolgálati munkakörre, akkor ez az arány már rosszabb. Azok, akik a vonatközlekedésben tevékenyen részt vesznek, ott az oldottság sajnos a legrosszabb aránnyal van

– fogalmazott Meleg János, a VSZ elnöke.

Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint a helyzet a Volánnál sem jobb, de úgy véli, nem lesz kötelező az oltás, mert nincs tartalék a rendszerben, és ha bevezetnék, akkor leállna a Volán.

Óriási a felháborodás a munkavállalók körében az esetleges kötelezővé tétellel kapcsolatban. Én próbálom őket nyugtatni, hogy még ezt senki nem tette kötelezővé, és ha kötelezővé teszik, akkor kell nekünk dönteni, hogy milyen lépéseket teszünk

– tette hozzá Dobi István.

Azokat a dolgozókat, akik nem oltatják be magukat, egy év fizetés nélküli szabadságra lehet küldeni. Az állami intézmények munkatársai januárig kapnak időt. Önkormányzati cégeknél a polgármester dönt. Az oltási kötelezettség alól orvosi igazolással lehet mentesülni.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi kormányinfón jelentette be, hogy a cégek és a vállalkozások jogot kapnak arra, hogy a munkavégzés feltételeként előírják a védőoltást az alkalmazottak számára.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »