Míg a harmadik Tisza-hídra várunk, épült stadion, uszoda, kézilabdacsarnok

Nemrég elkészült a 80 milliárdos Szeged–Hódmezővásárhely tram-train és amíg az új Tisza-hídra hiába vártak a szegediek, az utóbbi években három új, látványos és nagyszabású sportlétesítmény is megépült a városban. A sportra elköltött 70 milliárdból akár két új hidat lehetett volna építeni – írja mai cikkében a Telex.

  • A Szeged-Csanádi Egyházmegye Szent Gellért Fórum elnevezésű, 8 ezer fős stadionja 2019-ben készült el a hozzá kapcsolódó épületekkel és pályákkal, majdnem 14 milliárd forintot költöttek rá.
  • 2020-ban újonnan épített sportuszodát avattak fel, a Tiszavirág nevet kapta, ennek ára 16 milliárd forint volt.
  • Decemberben új sportcsarnokot nyitottak meg, amit főként a város közkedvelt kézilabdacsapata mérkőzéseire használnak, és több mint 8 ezer főnyi közönséget képes befogadni. A Pick Aréna és kapcsolt részeinek megépítése összesen 40 milliárd forintba került.

Szegeden a közlekedés fejlesztésének fontos része, ezért az egyik visszatérő politikai vitatéma a leendő harmadik, azaz déli Tisza-híd – várható, hogy jövő tavasszal is szó lesz róla a választási kampányban. Ha ránézünk Szeged térképére, látható, hogy az 1879-es pusztító árvíz utáni évtizedekben sugaras-körutas elrendezéssel építették újjá a várost. A két jelenlegi Tisza-híd közül a Belvárosi a régebbi, ez a központot szeli át – ezen szoktak reggel a nagyobb forgalmi dugók lenni –, a másik híd a Bertalan, ez Szeged keleti részén van, és munkapokon ott is előfordulnak torlódások. Reggel a nagyobb forgalom Újszeged felől tart a belváros felé. Mindkét hidat használják autóbuszjáratok is. Az új, harmadik híd a déli és a nyugati városrészeket köthetné össze, és részben elvezetné a 43-as főúton Makó felől érkező forgalmat.

A harmadik Tisza-híddal kapcsolatban Nemesi Pál, a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Telexnek elmondta: mai árakon számolva

a híd megépítésének költsége eléri majd a 22-23 milliárd forintot. Emellett a hídfőhöz vezető városi utakat a Tisza mindkét oldalán bővíteni kell, és az újszegedi vasútállomást is át kell helyezni, ezek további 8-10 milliárd Ft kiadást jelentenek, a kormány ezt is biztosítja.

A tervek elkészülte után az építés közbeszerzése következik, majd a munkálatokat várhatóan 2023 végén vagy 2024 elején kezdik meg. Így, ha minden jól halad, az új híd 2026-ra készülhet el, és 2027-ben már használhatják a közlekedők – közölte a Telex kérdésére Nemesi.

A szegedi városházán továbbra is csak reménykedhetnek abban, hogy belátható időn belül megkezdődik az építkezés.

Így húzódik a harmadik híd megépítésének ügye

2017 januárjában eljött Szegedre Magyarország miniszterelnöke. Akkor vállalt garanciát Orbán Viktor arra, hogy megépül a harmadik híd a Modern Városok Program részeként. Ezután az elsők között került ki a programból.

Nagy Sándor alpolgármester többször elmondta, hogy amit lehetett, az önkormányzat már előkészített, lemodellezett a híddal kapcsolatosan. Szeged az összes lehetséges előkészítő munkát elvégezte már, és átadta ezeket a dokumentumokat a kormánynak.

B. Nagy László országgyűlési képviselő, a Csongrád megyei kettes választókerület fideszes elnöke arról számolt be oldalán 2020 januárjában, hogy miközben Orbán Viktorral egyeztetett, megemlítette a harmadik Tisza-híd megépítését.

Érdekesség, hogy 2020. augusztusában jelent meg a kormányhatározat, hogy 4,57 milliárd forint különítenek el a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés és Hatvan-Füzesabony vonal fejlesztéséhez kapcsolódó ráhordó vonalak fejlesztésének előkészítésére. A szeged.hu akkor felhívta a figyelmet: Szeged egyelőre csak bízhat abban, hogy nem csupán az újszegedi vasútállomás és a Makó közötti vasút fejlesztését tervezik meg, hanem a Tisza túloldalán lévő nagyállomás és Makó közé tervezik a vasutat, mert akármilyen harmadik híd csak így jöhet számításba Szegeden.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink