A ,,makói hagyma” név ma már inkább csak marketing

A makói hagymára nem készül külön kimutatás, általában csak marketing célból kerül feltüntetésre termékek címkéjén, de árualap nem minden esetben áll mögötte, és jellemzően nem nagyobb az áruértéke, mint más hagymafajtáknak – tájékoztatta az Agrárszektort a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

A portnál a NAK közölte: a makói hagyma – mint eredetvédett termék, hungarikum – a szelekciónak és az erre a térségre jellemző termesztéstechnológiának, a kétéves, dughagymás termesztési módnak köszönheti hírnevét és különlegességét. A klímaváltozás miatti éghajlat azonban már kevésbé kedvező az itteni nemesítésű hagyományos, konstans fajtáknak – mint például a Makói Bronz -, ezért az elmúlt évtizedben folyamatosan csökkent a termesztése.

Emellett az újabb nemesítésű vöröshagymák stressztűrő képessége és hektáronkénti termésátlaga is jóval meghaladja a hagyományos makói fajtákét.

Hazánkban 2021-ben összesen 1574 hektáron folyt vöröshagyma-termelés. Csongrád-Csanád megyében 252 hektáron. Hódmezővásárhely körzetben összesen 198 hektáron, ezen belül Makón 20 hektáron foglalkoznak őszi-, és 46 hektáron tavaszi vöröshagyma termesztéssel. Hozzátették, az utóbbi években számos termelő állt át vöröshagyma-termesztésről fokhagymatermesztésre a megyében – tudatta a NAK.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

Alternatívákat kell nyújtani a fiataloknak

Kevés a szórakozási lehetőség a fiataloknak – erre jutott a makói képviselő-testület még október végén. Akkor abban maradtak, hogy szerveznek egy kerekasztal-beszélgetést a témában. Ez megtörtént, a múlt heti testületi ülésen pedig szóba került.

Tovább »

A makói Penny-ből is ingyenesen kérhetünk házhoz szállítást

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül – írja közös közleményében a PENNY és a foodora. A foodora felületén a vásárlók a PENNY üzletekben elérhető valamennyi termékkategóriából válogathatnak.

Tovább »

kapcsolódó cikkeink

Alternatívákat kell nyújtani a fiataloknak

Kevés a szórakozási lehetőség a fiataloknak – erre jutott a makói képviselő-testület még október végén. Akkor abban maradtak, hogy szerveznek egy kerekasztal-beszélgetést a témában. Ez megtörtént, a múlt heti testületi ülésen pedig szóba került.

Tovább olvasom »

Legyőzte közvetlen riválisát a Makó FC

A hajrában szerzett góllal szerezte meg a három pontot a Makó FC a Tiszasziget ellen a megye I. szombati játéknapján. A makóiak ezzel feljebb zárkóztak és úgy vannak a 6. helyen, hogy a második Sándorfalva mindössze öt pontra van tőlük.

Tovább olvasom »