Orbán bejelentése: a rezsicsökkentést különadókból finanszírozzák

Rezsivédelmi és honvédelmi alapot hoz létre a kormány, jelentette be Orbán Viktor a Facebookon. A kormányfő szerint ebből fizeti majd a kormány a rezsicsökkentés és honvédség megerősítésének költségeit.

A bankoknak, biztosítóknak, nagy kereskedelmi láncoknak, energiaipari és kereskedő cégeknek, telekommunikációs vállalatoknak és légitársaságoknak az extraprofitjuk nagy részét ebbe a két alapba kell befizetnie. Az intézkedések két évre, 2022-re és 2023-ra szólnak.

A részletekről a csütörtöki kormányinfón adnak majd bővebb tájékoztatást.

Orbán a szerda esti bejelentésében a különadókat azzal indokolta, hogy „a háború elhúzódik, a brüsszeli szankciós politika nem javul, és ez együtt drasztikus áremelkedésekhez vezet”. Ahogy fogalmazott: „Ma a rezsicsökkentés Magyarországon védi a családokat, de az energia ára tovább emelkedik, ezért egyre nehezebb és költségesebb megvédeni a családokat”, ráadásul a honvédséget is haladéktalanul meg kell erősíteni. Ez utóbbit nem fejtette ki, hogy mivel és egészen pontosan ki ellen.

Orbán bejelentése után közleményt adott ki Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter, amiben az áll, hogy tájékoztatta a Bankszövetség elnökségét a bankok extraprofitjának elvonásáról.

Napközben már gyengült a forint, ahogy a piac elkezdett készülni Orbán bejelentésére. A miniszterelnöki beszéd után tovább folytatódott a forint gyengülése az euróval szemben, fél hétkor 392 fölé ment, ami két hónapos csúcs.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »