Lázár szerint nem biztos, hogy minden település tudja majd működtetni az uszodát, a múzeumot

Most nem biztos, hogy minden múzeum, sportcsarnok, uszoda nyitva lesz, mert az önkormányzatok nem tudják finanszírozni a rezsit – mondta Lázár János, a tihanyi a Tranzit Fesztiválon tartott pódiumbeszélgetésen.

,,Magyarországon pénz szűkében vagyunk, az elmúlt évek jelentős fejlesztései után most elfogytak a források, mivel a háború miatt jelentősen, 4 százalékról 8-12 százalékra emelkedtek a kamatok, márpedig Magyarország eladósodottsága a GDP 80 százaléka, így ez komoly plusz teher. Finanszírozni kell a rezsicsökkentést is, ami ezer milliárdos tétel az egekben lévő energiaárak miatt”

– fogalmazott.

A 444.hu tudósítása szerint ehhez a jön még a honvédség fejlesztése is és ezek a tételek viszik el a pénzek egy részét. Ezért bízta meg Lázárt Orbán Viktor azzal, hogy vizsgálja felül a beruházásokat.

,,Nagy munka, 10 ezer milliárdnyi állami fejlesztés zajlik, magyar és európai közpénzből, ezeket kell áttekinteni egyesével. Pénzügyileg szűk a cipő, ezért tartalékot kell képeznie az országnak. A megkezdett fejlesztéseket befejezik, torzó nem marad, de új fejlesztéseknél a következő években nem lesz egyetlen kapavágás sem”

– mondta az építésügyi miniszter.

Lázár János szerint 2100 milliárd forintos fejlesztést fogtak már meg, ezek főleg közinfrastruktúra fejlesztések.

,,A kormányzásnak rengeteg sikere volt, de vannak kudarcai is. Az, hogy Paks 2 jövőre nem termel áramot, ez ősbűn, a legsúlyosabb kormányzati hibák egyike. 9 év telt el a szerződés aláírása óta. Napi szinten kellett volna kontrollálni ezt a projektet, hogy ne csúszhasson meg ennyire. Ha lenne jövőre Paks 2, nem lennénk kiszolgáltatva a világpiaci árnak”

– tette hozzá

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »