A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította útjára a pozitív pszichológia alapjaira épített érzelmi intelligencia fejlesztő Boldogságóra Programját, amely mára közel 1500 óvodában és iskolában a mindennapok fontos része.
A programban már több mint 7000 pedagógus vesz részt, közülük választottak ki országosan 30-at, akik nemcsak mindennapi munkájuk során képviselik ezt az egyedülálló élménypedagógia módszert, hanem például szakmai napok szervezésében és műhelymunkákban vesznek részt, a helyi közösséget megszólító programokat szerveznek a Boldogságóra Program témakörei mentén. Csongrád-Csanád vármegyéből szegedi, csongrádi és makói pedagógusok is nagykövetekké váltak.
Dérné Bozóki Éva, SZVK Janikovszky Éva Tagintézmény, Szeged:
„Középiskolásoknak tartok Boldogságórákat. Nagy segítséget jelent számukra, hogy ezeken az órákon újra és újra megerősítést kapnak arról, hogy higgyenek magukban, abban, hogy le tudják küzdeni a nehézségeket, hogy érdemes álmodniuk, mert leginkább rajtuk múlik, hogy meg tudják-e valósítani a céljaikat.”
Lázár Emőke, Szegedi Városi Kollégium Székhelyintézmény:
„2018-ban csatlakoztam a Boldogságóra Programhoz. Megerősödött bennem az érzés, hogy hihetetlen kincset kaptam az élettől, segíthetek a diákjaimnak boldogabbá, szebbé tenni a napjaikat, megláttatni a nehézségekben a lehetőséget, a kihívást. Szívügyemmé vált, hogy a többi tagintézményt is megfertőzzem a boldogsággal. Kollégáimat is megismertettem a programmal, rendszeresen bemutató foglalkozásokat tartok diákcsoportoknak.”
Rideg-Fekete Márta, Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium:
„2019 óta a saját osztályommal vállaltam a programban való aktív részvételt, valamint az elmúlt 3 évben már intézményi koordinátorként is segítettem kollégáim és a pályázatba bekapcsolódó osztályok mindennapi munkáját. Az utóbbi években iskolánk már többször is elnyerte az Örökös Boldog Iskola titulust, illetve boldogságórás pedagógusként is kaptam már elismerő okleveleket több hónapban végzett kimagasló tevékenységeimért. Az általam vezetett osztály is többször volt már a hónap csoportja kitüntetettje. Ének-zene szakos tanárként is fontosnak tartom a mentális, testi, lelki jóllét megvalósulását, így maximálisan tudok azonosulni a program céljával, ennek küldetéstudatával.”
Széll Henriett, Makói Óvoda:
,,Széll Henriett vagyok, a Makói Óvoda intézményvezető helyettese, óvodapedagógusa, nyelv és beszédfejlesztő pedagógusa, boldogságóra oktatója és nem utolsó sorban két leánygyermek büszke édesanyja. Több, mint harminc éve foglalkozom óvodáskorú gyermekekkel. Az egyik tapasztalatom az, hogy amilyen gyorsan változik a világ, olyan gyorsan változnak benne a gyermekek is. Azok a megoldások, melyek 20 éve jól működtek, ma nagy valószínűséggel nem fognak. Hiszem és tudom, hogy a gyermekek pozitív érzelmeinek tudatos fejlesztése és társas kapcsolatainak erősítése hatékonyabbá teszik a nevelői munkánkat. A pozitív pszichológiát képviselem és másokat is erre ösztönzök. Mélyen elköteleztem magam a Boldogságóra Program mellett, ezért küldetésemnek tekintem, hogy az óvodai nevelés elválaszthatatlan részévé tegyük a pozitív nevelést és életszemléletet. Ez az én utam és azt csinálom, amit szeretek, amit odaadással és hitelesen tudok átadni a gyermekeknek, szülőknek, kollégáknak egyaránt. Arra törekszem, hogy a Boldogságóra Program túlszárnyalja óvodám falait és tágabb szakmai körökben is be tudjam mutatni hatékonyságát, sikereit és eredményeit. Így lett a Boldogságóra Program része az életemnek.”
Tóth Diána, Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskola:
„Magyar-történelem, etika szakos általános és középiskolai tanár, logopédus, szurdopedagógus, pszichológus asszisztens és Boldogságóra tréner vagyok. Kiemelkedően fontosnak tartom, hogy a gyermekeket ne csak tanítsuk, hanem neveljük is. A Boldogságórák megtartása során egyértelművé vált a számomra, hogy ez a jövő. A gyermekek érdeklődő, csillogó szemeiben megláttam azt, hogy milyen jelentőséggel bír ennek a rendkívüli tudásnak az átadása.”