45x többet keres a főnök, mint az alkalmazott

[ad 1]

Állami tulajdonú vadászati társaságok, valamint stratégiai cégek vezérigazgatói is többször annyit keresnek, mint Orbán Viktor miniszterelnök, egyes cégeknél a legkisebb és legnagyobb fizetés között negyvenötszörös különbség van – írta kedden a Népszabadság.

A lap az állami tulajdonú vállalatoktól kikért fizetési adatokra hivatkozva azt írta, hét erdőgazdaság vezetője is kétszer annyit – 3 millió forintot – keres havonta, mint -papíron- a kormányfő. Emellett a legjobban honorált erdőgazdasági vezetők a másfélszeresét keresik annak, mint amit a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a Szerencsejáték vagy az MVM Paksi Atomerőmű első embere.

A stratégiai jelentőségű, illetve óriásvállalatok irányítói kapnak még ennél is nagyobb fizetést: Nagy Csaba, a Magyar Fejlesztési Bank (MFB), Szarka Zsolt, a Magyar Posta, Csiba Péter, a Magyar Villamos Művek, illetve Dávid Ilona, a MÁV vezetője is 5 millió forintot keres havonta

A Népszabadság összehasonlította az állami cégeknél a legkisebb és legnagyobb fizetéseket is. Ebből az derült ki, hogy az

  • MFB-nél 20-szoros,
  • a postánál és a MÁV-nál 45-szörös különbség van,
  • de a Diákhitel Központnál is majdnem 19-szeres a különbség a legkisebb és a legnagyobb fizetés között.

A fizetések 2 millió forint fölé emelését az a kormánydöntés tette lehetővé, amelyet tavaly ősszel hoztak meg az Állami Számvevőszék javaslatára. A lap ismertetése szerint ebben az áll, hogy a pénzügyi szektorban havi bruttó öt-, az energiaszolgáltatóknál és a kiemelt stratégiai jelentőségű cégeknél négy-, a többi állami vállalatnál hárommillió forint az alapbér plafonja. Ez korábban kétmillió forint volt, a Népszabadság összesítése szerint most huszonöt vezérigazgató havi bére haladja ezt meg.

(alfahir.hu, fotó: MTI)

[ad 2]

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »