A Continental telephelyei közül csak Makón volt sztrájk

Szegeden, Nyíregyházán, vagy Budapesten nincsenek ilyen mértékű konfliktusok a dolgozók és a cég között. Csak Makón jutott el a dolog a sztrájkig – fogalmazott a Mércének adott interjújában Székely Tamás, a Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VDSz) elnöke.

Szerinte ennek a konfliktusnak több oka volt.

,,Az egyik meghatározó a személyes kapcsolatok kérdésköre. A menedzsment és a szakszervezet közötti kapcsolat Makón elég hullámzó. Ennek több oka van, ez történelmileg így alakult ki. Az alapvető probléma az, hogy a szakszervezet és a munkáltató között milyen személyi kapcsolat alakul ki, ami elsősorban az első számú vezetőkön múlik. Én nem azt mondom, hogy le kell feküdni a munkáltató akaratának, de ott voltak komoly konfliktusok, és a munkáltató ezt megelégelte, és ennek köszönhetően létrejött még két, teljesen más szakszervezet, ami a munkáltató érdekeit segíti elő. És ez rettentő rossz, stratégiailag kifejezetten rossz. Az látszik, hogy van egy szakszervezet, amely jól működik, az MGSZ [Makói Gumiipari Szakszervezet], amely meghatározott célok szerint tevékenykedik a dolgozók érdekében. Ezzel párhuzamosan van másik két szervezet, ráadásul ugyanahhoz a konföderációhoz, a Ligához tartoznak. Nem értem egyébként, hogy ez miért alakult így ki, illetve hát sejtem, de ez van. És az első szervezet harcosabb, mint a többi. Meghatározóan jó kollégáim vannak ott. Mi képeztük őket éveken át saját költségen, tehát nem igaz, hogy nem segítjük őket. Ez teljes mértékben hazugság.

És amikor a menedzsment kicserélődött, elment a Nagy Mihály [a makói Continental korábbi igazgatója], elment a korábbi HR-vezetés, akkor a helyi szakszervezet lendületből ugyanazt a kemény stílust vitte tovább. Ez hiba volt. Ott egy teljesen új lappal kellett volna indítani. Valószínűleg ez elősegítette volna az együttműködést. De ez már a történelem és a történészek dolga lesz.”

Székely beszélt arról is, Szegedet nem szabad összehasonlítani Makóval. Szegeden a Continental-gyár egy teljesen más portfólió és egy teljesen más termékpaletta. Arról nem is beszélve, hogy Makón sokkal többen dolgoznak.

A teljes interjú itt olvasható el.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink