A Szirbik Miklós Egyesület összefogva a Maros-parti Veterán Autós-Motoros Közhasznú Sportegyesülettel, a Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskolával, valamint Czirbus Gábor alpolgármester és Kovács Sándor képviselő támogatásával szervezte meg a Galamb család emléknapját pénteken.
Az emléknap a Galamb-szobor megkoszorúzásával kezdődött, ahol Szikszai Zsuzsanna múzeumigazgató tartott megemlékezést, majd a város vezetői elhelyezték a koszorúkat. A következő állomás, – ahová veteránjárművekkel utaztak el az érdeklődők, – a belvárosi református temetőben Galamb Sándor és Galamb Ferenc sírjánál volt. Ott Kondrát Zoltán lelkész mondott imát, majd a koszorúk elhelyezése következett.
Az egykori Ford lerakatnál a sajtó képviselői koszorúztak, majd Nadobán László mutatta be az egykori szerelőműhelyt. A résztvevők továbbutazva a szülőháznál is lehelyeztek egy koszorút. Erre az alkalomra emlékszalagokat is készítettek a szervezők, amelyeket a Galamb család egykori lakhelyein helyeztek el.
Az újvárosi református temetőben a szervezők összefogásának köszönhetően teljesen megújult a család sírja, ahol Galamb József nagyszülei, az édesapja és a testvére nyugszik. A sírnál Kotormán István lelkész mondott imát. A sírfelújítás és a rendezvény ötlete Lengyel Istvántól, a Szirbik Miklós Egyesület titkárától származott.
A rendezvénysorozat lezárása a Galamb József Mezőgazdasági Szakgimnázium és Szakközépiskolában volt, ahol Horvát Zoltán igazgató átadta az új mikrobiológiai labort – példaképül állítva Galamb József munkásságát és szorgalmát a mai fiatalok elé.
A rendezvény keretében három Ford T-Modell is látható volt Makón és több veteránjármű is. Továbbá megjelentek új Ford autók is a szegedi és az országos Ford képviselet jóvoltából. A sikeres szervezés Szilágyi László érdeme volt.
A Galamb család fontos szereplője volt Makó várostörténetének a 20. század első felében. A család legismertebb tagja Galamb József, aki az Egyesület Államokban a Ford gyárban dolgozott, ott lett főmérnök. Részt vett pl. a T-modell és a Fordson traktor tervezésében. Legidősebb testvére dr. Galamb Sándor ügyvéd, városi és megyei képviselő, aktív tagja a helyi politikai közéletnek. A református egyház főgondnokaként meghatározó szerepe volt abban, hogy az első világháborúban beolvasztott harangokat sikerült pótolni. Névadója az ún. Horthy-harangnak, amely ma is a református ótemplom tornyában szolgál. Fiatalabb testvérei János és Ferenc vezették a makói Ford lerakatot a Deák Ferenc utca 61. szám alatt. A Galamb József által 1921-ben Makóra küldött Fordson traktorokkal vállaltak mezőgazdasági munkákat, de műhelyükben szervizelést is végeztek egészen a II. világháború végéig. Ekkor a megszálló szovjet katonaság a Ford alkatrészeket harcjárművek alkatrészeinek vélte és lefoglalta azokat.
A szervezők a rendezvénnyel tisztelegtek a makói Galamb család és kiemelten Galamb József munkássága előtt, hiszen a városunkból induló mérnök tevékenysége hatott a 20. század műszaki fejlődésére. A Ford T-modell – amely négy kerékre ültette az Egyesült Államokat – magával húzta pl. acélipar, a gumiipar, az olajipar, és a közlekedés infrastruktúrájának a fejlesztését. Az autó a mindennapok részévé vált.