Budapesten sem nyerték el mindenki tetszését, még a célcsoportnak számító fiatalok körében sem. Sőt egyes csoportok egyenesen a Lime-ok likvidálására buzdítanak, így Budapest utcáin sétálva nem meglepő, ha egy rollert sodor el előttünk a Duna, vagy ha némely fán termés helyett a gyűlölt eszköz egyes részeit véljük felfedezni.
A parkolási probléma még csak a kisebbik gond. A konfliktust leginkább az okozza, hogy a 20-25 km/órával közlekedő e-rolleresek a gyalogosok közt száguldoznak, miközben a KRESZ alapján nincs tisztázva, hogy minek is számítanak, és hol közlekedhetnének szabályosan.
A belügyminiszter tavaly novemberi álláspontja szerint semmiképp sem a járdán, gyalogosok között, mivel
„az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni”.
Kérdés azonban, hogy akkor miért nincs szabályozás. Erre lett volna kíváncsi a jobbikos Farkas Gergely is, aki írásbeli kérdéssel fordult a minisztériumhoz, ahonnan azt a választ kapta, hogy az e-rollerekre vonatkozó széles körű szabályozás már napirenden van. Schanda Tamás államtitkár közölte, hogy az előkészítés során az Innovációs és Technológiai Minisztérium egyeztet az érintett szakmai és társadalmi szervezetekkel, hogy az elektromos meghajtású rollerek közúti forgalomba történő részvételére vonatkozó szabályozás teljeskörű legyen.
Remélhetőleg az egyeztetések még a turistaszezon beköszönte előtt lezajlanak. Az e-rollereket ugyanis jellemzően nem a helyiek, hanem a turisták veszik igénybe a gyaloglás és tömegközlekedés kiváltására.
(alfahir.hu nyomán)