Rogán Antalék tutira mentek, folyamatosan követték, mi kell annak a rétegnek, amelyik végül ismét parlamenti kétharmadhoz, és természetesen újbóli kormányalakításhoz segíti a Fideszt.
Egy a 24.hu birtokába került dokumentum szerint a Rogán Antal irányítása alatt álló kabinetiroda a megalakulása, vagyis a 2015 novembere utáni két és fél év alatt (tehát a 2018-as kormányalakításig) közel 400 közvélemény-kutatást készíttetett. A mérések többségét a „kormányzati kommunikációs stratégia megalapozására” hivatkozva rendelték meg. Az adatokból az látszik, hogy Rogánék egy havonta ismétlődő rutineljárást alakítottak ki: minden hónapban nyolc telefonos lekérdezést csináltattak 500 fős mintán, de ezeken felül további három-hat 1000 fős kutatásra is igényt tartottak.
A legforgalmasabb időszak a menekültválság tetőzésének hetei voltak. Rogánék akkor tökéletesítették az azóta is sikeres, persze más szempontból rendkívül szomorú „migrációellenes” kampányukat.
Az adatokat amúgy a DK perelte ki.
„Megpróbáljuk jobban megérteni és bemutatni azt, hogy hogyan működik a Fidesz hazugsággyára”
– fogalmazott ezzel kapcsolatban Arató Gergely, a párt országgyűlési képviselője. A párt a Stop Soros, és az amúgy Arthur Finkelsteinnel közösen kialakított Soros-ellenes kampány hátterére is kíváncsi volt.
A kormányzat most már nem azzal védekezik, hogy nem születtek Soros Györggyel kapcsolatos mérések – ugyanis korábban ezt állították. A 24.hu szerint azzal érvelnek, hogy 2015 novembere és 2018 májusa között a kabinetiroda vállalkozási keretszerződései terhére több száz közvélemény-kutatás, gyorsjelentés és kormányzati kommunikációs stratégiát megalapozó összefoglaló keletkezett. A nyilvántartási rendszer – állításuk szerint – nem teszi lehetővé, hogy az összegében több ezer oldalnyi anyagban visszakeressék, tartalmaztak-e Sorosra vonatkozó kérdést. Megtagadták a költségadatok kiadását is, mondván, ha nem tudják, melyik kutatás foglalkozott Sorossal, akkor azt sem tudhatják megmondani, mennyi pénzt fordítottak a felmérések elvégzésére.