A nap témája: Az autópálya-matricák is drágulnak

Január 1-jével újra drágulnak a magyarországi gyorsforgalmi utak használatáért fizetendő díjak. Az új tarifákat szerdán tette közzé a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Eszerint a motorkerékpárokra (D1M kategória) érvényes

  • 10 napos matrica 1530-ról 1600 forintra,
  • havi matrica 2600-ról 2730 forintra,
  • éves matrica 44 660-ról 46 850 forintra,
  • az éves megyei matrica pedig 5200-ról 5450 forintra emelkedik.

személyautókra (legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija, azaz a D1 kategória) érvényes

  • 10 napos matrica 3640-ről 3820 forintra,
  • havi matrica 4970-ről 5210 forintra,
  • éves matrica 44 660-ról 46 850 forintra,
  • az éves megyei matrica pedig 5200-ról 5450 forintra emelkedik.

A D1 kategória alá nem eső járművekre, azaz kisbuszokra, teherautókra (D2 kategória) érvényes

  • 10 napos matrica 7270-ről 7630 forintra,
  • havi matrica 9930-ról 10 420 forintra,
  • éves matrica 44 660-ról 46 850 forintra,
  • az éves megyei matrica pedig 10 390-ről 10 900 forintra emelkedik.

Az autóbuszokra (B2 kategória) érvényes

  • 10 napos matrica 16 100-ról 16 890 forintra,
  • havi matrica 22 830-ról 23 950 forintra,
  • éves matrica 207 770-ről 217 950 forintra,
  • az éves megyei matrica pedig 20 780-ról 21 800 forintra emelkedik.

Utóbbi két, tehát a D2 és B2 kategória utánfutójára (U kategória) érvényes

  • 10 napos matrica 3640-ről 3820 forintra,
  • havi matrica 4970-ről 5210 forintra,
  • éves matrica 44 660-ról 46 850 forintra,
  • az éves megyei matrica pedig 5200-ról 5450 forintra emelkedik.

Az átlagos drágulás tehát 4,8 százalék.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »