A nap témája: Felmondta a szerződést a magyar kormánnyal a Pegasus gyártója

A Pegasus gyártója a világszerte kirobbant lehallgatási botrány nyomán felmondta a szerződést Magyarországgal és Lengyelországgal – írja a svájci Neue Zürcher Zeitung, amelyet a Népszava szemlézett.

Az izraeli cég a visszaélések miatt a 102 megrendelőből csupán 37-et tartott meg, de az EU-ból csak ezt a két államot érinti a döntés.

A Gazeta Wyborcza szerint a beszerzést még 2017-ben, a szakminiszter intézte Budapesten. Forrásként átszámítva 6 millió svájci frankot mozgósítottak. Ziobro most azt állítja, nem tudott a törvénytelenségről, de az állam tudja, mit kell tennie a bűnözőkkel szemben.

A Népszava emlékeztetett, hogy a magyar kormány először Budapesten sem volt hajlandó sem megerősíteni, sem cáfolni a vádakat, de azután novemberben beismerte a történteket. Hozzátéve, hogy minden törvényesen zajlott, csak éppen a hivatkozásul felhozott terrorellenes jogszabályt az igazságügyi miniszter nagyon szabadon értelmezheti. 

Mint ismert, tavaly nyáron járta végig a világsajtót az a hír, hogy a magyar kormány feltehetően, már évekkel ezelőtt elkezdte használni magyar célszemélyek ellen is az NSO nevű izraeli kibercég okostelefonok feltörésére alkalmas kémprogramját, a Pegasust. A több mint 300 magyarországi célpont között voltak tényfeltáró újságírók, médiacégeket tulajdonló vagyonos üzletemberek (például Varga Zoltánt, a Centrál Médiacsoport tulajdonosa), illetve szűkebb környezetük is.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »