Az Átlátszó összegyűjtötte a költségeiben leginkább emelkedő építkezéseket. Végül 42 beruházásnál álltak meg, amelyek összesen nettó 570 milliárd forinttal drágultak az előzetesen becsült árhoz képest – a listán szerepel a hódmezővásárhelyi tram-train is. A folyamatosan dráguló állami építkezések legnagyobb nyertesei között néhány kormányközeli cégcsoport is található.
Az oknyomozó portál azt írja: ha a 71 milliárd forintos teljes költséget nézzük, akkor bő 1 milliárd forint, ha csupán a pályaépítésre fordítható tervezett összeget vesszük alapul, akkor “csak” 900 millió forint körül alakulhat a drágulás a Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train esetében. A kivitelező a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft., de Mészáros Lőrinc vejének cége, a Homlok Építő Zrt. is dolgozik a projekten.
December 12-én 16 órától közmeghallgatás lesz a hódmezővásárhelyi Polgármesteri Hivatal dísztermében. A témák között szerepel a tram-train beruházás is.
Ma a Vásárhely24-en jelent meg egy fizetett cikk, melyben Mucsi László, a tram-train projekttanácsadója, – aki ősszel még a Fidesz-Szeretem Vásárhelyt képviselőjelöltje volt, – elmondta: november végén, legkésőbb december elején mindkét irányban járhatóak lesznek a villamosvasút vágányvonala mentén korábban ideiglenesen részben lezárt utak. Hozzátette, rövidesen majdnem minden utca és a csomópont teljes értékűen használható lesz újra Vásárhelyen.