Mint ismert, a kormánykommunikációt egy az egyben visszaadó Megafon Központ véleményvezérei facebookos reklámköltéseikkel már tavaly év végén elérték az 500 millió forintos „mérföldkövet”. Most pedig a Telex arról számolt be, hogy a közösségi médiára szánt megafonos hirdetéseknek sikerült immár az egymilliárd forintos álomhatárt is elérniük.
Ily módon 1 003 010 555 forinttal gazdagították a népszerű közösségi oldal tulajdonosát. A Facebook publikus Ad Library felületén szereplő összesített számla alapján a tíz számjegyű (!) összeget jelentő álomhatárt március 24-én lépték át, így napi átlagban 6 milliós hirdetésköltéssel futott a Megafon.
A megafonosok által elszórt bő egymilliárd forint az egyes influenszereik oldalai között (néhány szponzorált, de időnként törölt oldallal együtt) a következő módon oszlott el:
- Deák Dániel: 219 825 495 Ft
- Déri Stefi 148 387 811 Ft
- Trombitás Kristóf 124 509 521 Ft
- Rákay Philip 114 828 981 + 111 939 880 Ft
- Bohár Dániel 89 653 158 Ft
- Konverzió (Dávid Bence) 55 597 467 Ft
- Kötter Tamás 43 276 128 Ft
- Bohár Dániel 30 631 075 + 27 823 507 Ft
- Korondy Tamás 13 374 870 Ft
- Megafon (központi oldal) 13 262 860 Ft
- A kopasz oszt (Filep Dávid) 8 073 301 Ft
- Kovács István (a Megafon vezetője) 1 826 501 Ft
A magyar hirdetési toplistán ezzel magabiztosan vezet a Megafon, a második Magyarország kormánya 518 millióval, míg a harmadik a Fidesz 412 millió forinttal. Ezek után következik a listán az Aktuális nevű – egyébként erősen Megafon-közeli – oldal 270 millióval, majd az ellenzék narratíváját terjesztő Erősítő (228 millió) és Ezalényeg (206 millió).