Az ellenzék szerint a forint összeomlása az Orbán-kormány tévutas kül- és gazdaságpolitikáját bizonyítja

Már Putyin háborúja előtt is Magyarország szenvedte el Európa legmagasabb inflációját és az államadósság is a csúcson volt. Putyin háborúja kiszolgáltatott helyzetben kapta el a forintot és annak ellenére hatalmasat ütött a nemzeti valutánkon, hogy a Magyar Nemzeti Bank 5.35 %-ra emelte az 1 hetes betéti kamatokat. Vagyis a kamatemelés sem tudja megállítani a forint romlását és az eurónkénti 400 forintos rémálomhatárt. A szlovákok és szlovének közben nyugodtan alszanak az eurózóna tagjaiként, a horvátok jövőre szintén – írja közleményében az Egységben Magyarországért.

A magyar forint a román lejhez képest is 12%-ot gyengült, de a cseh korona is jobban teljesít, majd 5%-kal ér többet a forinthoz képest. A lengyel zloty is javult csaknem 3%-ot. A magyar kormány tudna segíteni ezen, ha olyan költségvetési politikát folytatna, mely nem támogatja az inflációt a kiadások növelésén keresztül – közölte az ellenzéki szövetség.

Meg kell védenünk az anyagi biztonságunkat, meg kell fékeznünk az áremelkedéseket, ennek azonnali eszköze az élelmiszerek ÁFÁ-jának csökkentése. El kell kezdeni az euro bevezetésének folyamatát, és haza kell hoznunk azt a 15 ezer milliárd forintnyi uniós támogatást, amit Orbán Viktor a putyini modell szerinti korrupciója miatt már nem kap meg. Az anyagi biztonságunk, a gazdaság és a forint talpraállásának feltétele tehát a kormányváltás április 3-án – írták.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb híreink

kapcsolódó cikkeink

Közlekedő Tömeg: a tavalyinál is súlyosabb a MÁV járműhelyzete

A tavalyi mélypont után tovább csökkent a MÁV-Start üzemképes, a nem villamosított vasútvonalakat kiszolgáló dízel-motorvonatainak száma – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. A közérdekű adatigénylésére kiadott járműállományi adataiból kitűnik, a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni.

Tovább olvasom »