Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített nagymintás, 5000 fős reprezentatív közvélemény-kutatás alapján végeztek, és amelynek eredményeit elsőként a Narancs.hu mutatta be.
Az elemzés arra jutott, hogy továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része. Önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül.
A válaszadók kevesebb mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi az állami MTVA / közmédia hírműsorait. A kutatás szerint az MTVA csatornái ilyen szempontból közelebb állnak nézettségben az ATV-hez mint a két nagy kereskedelmi adóhoz. Az ATV után elmaradva következik a HírTV nézettsége a Republicon elemzése szerint.
Érdekes, hogy csupán a válaszadók 56 százaléka olvas híreket az interneten. Eszerint továbbra is igaz, hogy a társadalom jelentős részéhez nem jut el internetes média.
Akik olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál. Az élmezőnyben található 444.hu, hvg.hu, blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek a kutatás szerint.
Miközben hírportálokat a társadalom 56 százaléka olvas, a Facebookot 48 százalék látogatja naponta, és további 17 százalék hetente többször is. Összesen mindössze 28 százalék az, aki azt vallotta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra.
A Republikon Intézet teljes elemzése ide kattintva tölthető le.