Jó ideje állványzat és háló borítja a Vásárhelyi utcán található egykori Galamb-műhely falát. A legutóbbi testületi ülésen kiderült, hogy hiányosságokat találtak, de azt csak jó időben tudják kijavítani. (Kiemelt fotó: még a felújítás, állványozás előtt/archív.)
Február 3-án volt a makói Galamb József születésnapja. Mint ismert: ő volt a Ford T- modell egyik megalkotója, ,,aki négykerékre ültette Amerikát.”
Mucsi Tamás önkormányzati képviselő (VKKP) elmondta: mivel a Rádió 7-ből megtudhattuk, hogy tavaly novemberben elkészült a Ford-fal, arra számított, hogy születésnapján átadják ünnepi keretek között. Ez nem történt meg, kíváncsi volt az okaira. Hozzátette: szakmai véleménye szerint 12 millió forint túlározott egy ilyen felújításért.
Barna Gábor, a városmarketing-iroda vezetője válaszolt. Elhangzott, a pénzből 7 milliót az önkormányzat áll, 5 milliót a Miniszterelnökség kulturális örökségvédelmi elő-irányzatából kapták meg.
Kiderült, hogy szakértő bevonását kellett alkalmazni a falon a felhordott vakolat minőségének megállapítására. Ő hiányosságokat talált, így ezeket ki kell javítani. Ugyanakkor egyes építőanyagok csak +5 fok fölött használhatóak.
A fal és a műhely azért különleges, mert Galamb József testvérei, János és Ferenc vezették a makói Ford lerakatot. A Galamb József által 1921-ben Makóra küldött Fordson traktorokkal vállaltak mezőgazdasági munkákat, de műhelyükben szervizelést is végeztek egészen a II. világháború végéig. Ekkor a megszálló szovjet katonaság a Ford alkatrészeket harcjárművek alkatrészeinek vélte és lefoglalta azokat.
Egy válasz
Arról nem esett szó, hogy mire ez a rengeteg pénz? Közpénz? Erre is válasz kellene. A kivitelező munkáját (pontosabban azoknak a szakmunkásoknak a munkáját) rossz volt nézni. Miért ő nyerte el? Volt más jelentkező is?